اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد

برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلای قرآن و عترت قروه

نماز عید سعید فطر امسال در مصلای قرآن و عترت قروه برگزار می‌شود.

برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلای قرآن و عترت قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، در نشست هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر که پیش از ظهر امروز در جوار امامزادگان سارا و هاجر قروه برگزار شد، امام جمعه قروه با اشاره به اینکه نبود مصلا برای اجتماعات بزرگ مردمی در مناسبت‌های مذهبی، یکی از نیازهای اساسی قروه بود اظهار کرد: امسال به همت مسئولان شهرستان،  مرحله نخست مصلای بزرگ قرآن و عترت به اجرا درآمد که نماز عید سعید فطر در این مصلی اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا، نبود این مکان را از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: احداث مصلی در این مکان که همجوار با بقعه متبرک چند تن از امامزادگان است، می‌تواند در تبدیل آن به عنوان قطب فرهنگی شهرستان موثر باشد.

وی افزود: یکی از اهداف احداث مصلای در جوار بقعه متبرکه امامزادگان قروه که مردم شهرستان اعم از شیعه و سنی احترام خاصی نسبت به این اماکن قائل هستند، مقابله با عقاید ضاله سلفی و وهابی مبنی بر ممانعت از زیارت اماکن متبرکه است.

وی خاطرنشان کرد: این مصلا در حال حاضر فاقد کمترین امکانات مورد نیاز است که برنامه‌های مدونی برای اجرای طرح توسعه‌ای آن اندیشیده شده و با توکل به خدا به سرعت پیگیری خواهد شد.

امام جمعه قروه همچنین افزود: وجود ده‌ها هیئت مذهبی در قروه، نقطه قوت این شهرستان برای ترویج فرهنگ اهل بیت (س) است که نبود مکانی برای تجمع این هیئت‌ها در مراسم‌های مذهبی گوناگون، زمینه را برای توسعه معارف اهل بیت، کم‌رنگ کرده بود.

حجت‌الاسلام احیا افزود: با اتمام طرح احداث مصلای قرآن و عترت، از این پس اتحاد و انسجام هیئت‌های مذهبی شهرستان نمود بیشتری خواهد یافت.

بر لزوم تدوام معنویت حاصل از ماه مبارک رمضان در سایر ایام سال تاکید کرد و افزود: یک ماه روزه‌داری منجر به رسیدن به ثروت عظیم معنوی تقوا شده است که با اتمام این ماه باید سعی کرد که این سرمایه مزین به معارف قرآنی افزوده شود.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: عید فطر و پایان ماه مبارک رمضان باید سرآغاز سال تقوایی ما قرار گیرد، چرا که یک ماه توانستیم با دوری از گناه شیطان را در غل و زنجیر کنیم.

امام جمعه قروه با بیان اینکه نماز بزرگ عید سعید فطر از برنامه‌های ویژه پیامبر اعظم در دوران حیات با برکتشان بوده است، تصریح کرد: امروز در ایران اسلامی هم به عنوان بزگترین حکومت اسلامی جهان اسلام، نماز عید سعید فطر تهران، پس از نماز عید قربان در مکه مکرم، بزرگترین اجتماع مسلمانان به شمار می‌رود که این امر از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته حجت‌الاسلام احیا، نماز عید سعید فطر دارای ابعاد عبادی و سیاسی است که در عین شکرگذاری به پاس یک ماه روزه داری و عبادت و بندگی خدا، اتحاد و انسجام دنیای  اسلام را  به رخ جهانیان می‌کشد.

انتهای پیام/79009/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول