اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان قروه:

100 درصد ایتام شهرستان قروه دارای حامی هستند

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان قروه گفت: به همت مردم خیر و نوع‌دوست تمامی ایتام این شهرستان دارای حامی هستند.

100 درصد ایتام شهرستان قروه دارای حامی هستند

حجت‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه با اشاره به ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این شهرستان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 391 نفر از ایتام این شهرستان در قالب طرح اکرام ایتام مورد حمایت 157 حامی قرار گرفتند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی قروه تعهد این نهاد در این راستا را جلب حمایت 120 حامی عنوان کرد و افزود: مشارکت حامیان در این زمینه 326 درصد فراتر از تعهد این نهاد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ یتیم بدون حامی در این شهرستان وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر هر یک از ایتام دارای دو حامی و برخی نیز از حمایت‌های سه حامی برخوردارند که این امر بیانگر توجه خاص مردم نوع‌دوست و مسلمان قروه به ضرورت اکرام ایتام به عنوان سنت نبوی و علوی است.

رحیمی افزود: هم‌اکنون 435 یتیم در این شهرستان تحت حمایت 907 حامی قرار دارند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی قروه با اشاره به طرح‌های اجرایی این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: طرح مفتاح الجنه، اطعام نیازمندان و رسیدگی و سرکشی از محرومان از دیگر برنامه‌هایی بود که با موفقیت اجرا شد.

رحیمی گفت: در طرح مفتاح‌الجنه 436 بسته سبد غذایی در بین مددجویان و نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین از 200 خانواده محروم و نیازمند نیز سرکشی شد که مجموع اعتبار هزینه شده با مشارکت خیرین در این راستا 145 میلیون و 833 هزار ریال بوده است.

به گفته رحیمی، تعهد این نهاد در راستای اطعام نیازمندان 9 هزار نفر بود که با افزایش 122 درصدی و حمایت‌های بی‌دریغ خیرین به 10 هزار و 533 نفر ارتقا یافته است.

وی افزود: برای اجرای این طرح یک میلیارد و 53 میلیون و 300 هزار ریال هزینه شده است.

رحیمی با اشاره به اهداف، کارکرد‌ها و رویکردهای طرح اکرام ایتام و خانواده این نهاد گفت: عمل به سیره نبوی، الگوسازی رفتار نبوی و علوی، ترویج سنت‌های حسنه الهی و فرهنگ‌سازی عمومی، استقرار و توسعه شبکه حمایتی مردمی کار‌آمد در حمایت مادی و معنوی از ایتام و خانواده‌های نیازمند و تکریم آنان، کاهش آلام روحی و عاطفی نیازمندان به ویژه ایتام، به‌کار گیری الگوهای متنوع مبارزه با فقر و محرومیت نیازمندان از جمله این موارد است.

وی در پایان تصریح کرد: مردم شهرستان قروه نه تنها هیچگاه نیازمندان و ایتام را در این ماه مبارک فراموش نمی‌کنند بلکه داوطلبانه و خودجوش خواهان انفاق و ایثار به همنوعان خود هستند‌.

انتهای پیام/79009/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول