اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانداری نهبندان:

340 قنات نهبندان نیاز به لایروبی دارد

فرمانداری نهبندان گفت: در نهبندان بالغ بر 340 قنات وجود دارد که تمامی این قنوات با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله نیاز به لایروبی دارد.

340 قنات نهبندان نیاز به لایروبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان، محمد‌مهدی عظیمی در جمع مردم روستای خوانشرف از توابع بخش مرکزی شهرستان نهبندان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه سوختن گناهان است.

وی اذعان داشت: باید شب‌های قدر را قدر بدانیم و احیا را فقط به بیداری تن سپری نکرده بلکه موجبات بیداری روح را در این شب‌ها فراهم کنیم.

فرماندار نهبندان با تأکید بر اینکه روستای خوانشرف نیازمند یک تحرک و حرکتی جدی است، افزود: این حرکت و تحرک از خود مردم به ویژه قشر جوان به وجود می‌آید.

عظیمی با بیان اینکه با همدلی می‌توان شبکه قوی نظامندی را در نهبندان تشکیل دهیم، ادامه داد: برای رسیدن به رشد و توسعه باید ابتدا از خود شروع کرده و برای معرفی این روستا به عنوان نگین شهرستان نهبندان نیازمند به یک همدلی، همگرایی و وفاق هستیم.

وی با توجه به خواسته اهالی خوانشرف در راستای ارتقای روستا به شهر، ابراز کرد: از طریق استانداری و وزارت کشور این موضوع مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اما برای ارتقای روستا به شهر باید فاکتورهای لازم از جمله جمعیت و استقرار چندین ارگان دولتی مدنظر باشد.

فرماندار نهبندان گفت: هر منطقه زمانی به رشد می‌رسد که مردم آنجا به موقعیت خود حساس و پای کار باشند.

عظیمی در ارتباط با مشکل قنات روستا که نیاز به لایروبی دارد، یادآور شد: در نهبندان بالغ بر 340 قنات وجود دارد که تمامی این قنوات با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله نیاز به لایروبی دارد.

وی اذعان داشت: این اقدام مستلزم اعتبار زیادی است و باید شیوه آبیاری از سنتی به صنعتی تبدیل شود.

نافرجامی اعتبار 34 میلیارد تومانی اشتغال در نهبندان

فرماندار نهبندان در ارتباط با اشتغال جوانان و افراد جویای کار در خوانشرف متذکر شد: اعتبار اشتغال در نهبندان 34 میلیارد تومان بوده است که از این فرصت با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته از طریق ادارات مرتبط استفاده نشده است و مهلت پرداخت آن نیز رو به پایان است.

عظیمی در ارتباط با تجهیز سالن ورزشی روستای خوانشرف نیز به مردم و جوانان قول داد در حد مقدورات شهرستان امکانات ورزشی در اختیار اهالی خوانشرف از طریق اداره ورزش و جوانان قرار گیرد.

 وی همچنین در ارتباط با واگذاری زمین به اهالی روستا خوانشرف گفت: هرگز هویت سرزمینی خود را با فروش زمین‌های روستا به بیگانگان برای رسیدن به سود بیشتر از دست ندهید.

اجرایی شدن طرح هادی در روستای خوانشرف

فرماندار نهبندان ادامه داد: واگذاری زمین از طریق بنیاد مسکن و تایید شورا و دهیار با قیمت کارشناسی شده به کسانی که تاکنون زمین دریافت نکرده‌اند داده می‌شود.

عظیمی اظهار داشت: در صورت تامین و اختصاص اعتبار در سال 92 طرح هادی روستای خوانشرف اجرایی می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با خواسته اهالی خوانشرف در رابطه با احداث پاسگاه و یا کلانتری در روستا اذعان داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالای این روستا، احداث پاسگاه و کلانتری نیازمند آیتم‌هایی از جمله بعد مسافت است که با توجه به نزدیکی خوانشرف به نهبندان و همچنین فاصله کم تا ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان این امر امکانپذیر نیست.

فرماندار نهبندان در ارتباط با دیگر مشکلات روستا که فرسوده بودن شبکه آب، توسعه شبکه مخابراتی، احداث دارالقرآن، مجوز حفر چاه کشاورزی، ارتقاء خانه بهداشت به مرکز بهداشت بود قول پیگیری و رسیدگی و تا حد امکان مرتفع نمودن این مشکلات را داد.

انتهای پیام/69017/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول