به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سید علی صادقی افزود: بتن غلتکی یک ترکیب بتن سیمانی پرتلند با اسلامپ صفر بوده که توسط ماشینآلات متداول در بتن آسفالتی پخش شده و به وسیله غلتکهای فلزی و چرخ لاستیکی متراکم میشود.
وی تصریح کرد: با توجه به قیمت بالای قیر و مشتقات نفتی برای اجرای عملیات آسفالت، این نوع روسازی درحال حاضر از جایگاه خوبی در فعالیتهای روسازی برخوردار بوده چراکه 20 تا 30 درصد هزینه اجرایی آن نسبت به اجرای آسفالت کمتر است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نکا درباره دیگر مزیتهای روسازی با بهرهگیری از بتن غلتکی خاطرنشان کرد: سازگاری با محیط زیست، عدم نشست رویه راه، مقاومتر شدن بتن در طول زمان و حمل و نقل آسان به محل پروژه از مزیتهای اجرایی این نوع روسازی است.
صادقی یادآور شد: در صورت اجرای موفق این عملیات در پروژه مسکن مهر شهید عباسپور این اداره در نظر دارد برای بهسازی راههای روستایی منطقه بالادست این شهرستان نیز از این نوع عملیات روسازی استفاده کند.
انتهای پیام/2296/ت/ض1002