اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ممدوحی در بازدید از مراکز بهزیستی:

نیازهای عاطفی کودکان بی‌سرپرست مورد توجه قرار گیرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: توجه به مسائل معیشتی کودکان بی‌سرپرست کفایت نمی‌کند و نیازهای روانی و عاطفی آنان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نیازهای عاطفی کودکان بی‌سرپرست مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله حسن ممدوحی ظهر امروز در بازدید از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست کیمیای هستی بهزیستی کرمانشاه اظهار داشت: در حکومت پهلوی به این کودکان توجه نمی‌شد و شخصیت آن‌ها را لگدمال می‌کردند.

ممدوحی با تاکید بر توجه به نیازهای روانی و عاطفی این کودکان، افزود: این کودکان همچون فرزندان ما هستند و توجه به مسائل معیشتی کفایت نمی‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: نتیجه کار و تلاش کارکنان بهزیستی باید پرورش انسان‌های وارسته باشد.

وی با اشاره به انحرافاتی که از طریق شبکه‌های ماهواره و توطئه‌های دشمنان ایجاد می‌شود، گفت: یکی از عوامل فروپاشی خانواده‌ها همین توطئه‌های دشمنان است.

ممدوحی خدمت در بهزیستی را مقدس توصیف کرد و ابراز داشت: خداوند دست این کودکان را می‌گیرد و باید به موضوعات تربیتی و آموزشی به‌خوبی توجه شود تا آینده‌ای درخشان داشته باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: زندگی قابل آزمایش نیست و باید مسیر صحیح که ایمان به خداست، انتخاب شود.

ممدوحی عنوان کرد: گاهی یک نوجوان 13 ساله سرنوشت جنگ را عوض می‌کرد و این به‌دلیل تقوایی بود که داشت و تقوا انسان را رستگار می‌کند.

وی بیان داشت: زندگی مرفه دلیل بر خوش‌بختی نیست و سختی‌های زندگی، انسان را محکم می‌کند و انسان‌های بزرگی در تاریخ هستند که گذشته سختی را سپری کرده‌اند.

ممدوحی از مسئولان بهزیستی خواست تا با جمع‌آوری خاطرات کودکان بی‌سرپرست و محفوظ ماندن نامشان، یک موضوع آموزشی تجربی را برای افراد جامعه تهیه کنند.

وی مراحل رشد کودک را از بدو تولد تا هفت سالگی در سن امیری و از هفت تا 14 سال در سن عبد بودن و از 14 تا 21 سال در سن مشاوره اعلام کرد و گفت: کودکان پس از 21 سالگی باید از تربیت و تجربیات گذشته برای ادامه زندگی استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این برنامه اعلام کرد: نسبت به برخی استان‌ها در جلب مشارکت ضعیف هستیم و امکان تبلیغات گسترده وجود ندارد و سعی شده افراد خیر با راه‌کارهای کارشناسی راهنمایی شوند.

عبدالرضا میرزائیان به ارائه گزارشی درباره خدمات و فعالیت‌های بهزیستی پرداخت و تصریح کرد: تلاش کارکنان بهزیستی این است که کودکان بی‌سرپرست در سنین شیرخوارگی به فرزندخواندگی سپرده شوند.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول