اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه روز خبرنگار

خبرنگاران یاوران صدیق جامعه

خبرنگاران با تلاش شبانه‌وزی خودیاوران صدیق جامعه هستند.

خبرنگاران یاوران صدیق جامعه

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در عصری که زندگی با تکنولوژی و فناوری ادغام شده و فعالیت سنتی جای خود را به صنعتی داده قشری در حال زندگی در بین ما هستند که هیچ وقت رنگ صداقت را نباخته و به بیان مشکلات و آلام اجتماع پرداخته است.

خبرنگاران یاوران قلم به دست هستند که اولین نقش عمده را در کنار مسئولان برای سازندگی جامعه و ایجاد فضای مناسب برای زندگی مردم فراهم می‌نمایند.

اگر چه شاید فعالیت این قشر زحمتکش بعضی وقت‌ها با بی‌حرمتی و نگاه‌های غربت‌انگیز روبه‌رو می‌شود و این درد همچنان در دلهای آنها سنگینی می‌کند و برای همگان آشنا نیست اما عرصه خبر و اطلاع‌رسانی از جمله عرصه‌های اجتماعی است که حول محور مسئولان و همپای آنها در تکاپوی حل مشکلات جامعه است.

خبرنگارانی که الگوی آنها شهید صارمی‌ها هستند و در راه اعتلای رسالت خبری خود و توسعه همه‌جانبه کشور خود آگاه از جان خود می‌گذرند.

برای این قشر زحمتکش شاید شرایط جوی سخت سرما و گرما، روز‌های تعطیل و  ترک خانواده برای ساعت‌های متوالی و دور از شهر و دیار و صحنه‌های زشت و زیبا مهم نیست، مهم آگاهی‌بخشی به مردم و در کنار مردم بودن است.

شاید 17 مرداد و سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی تلنگری باشد که به یاد این قشر که شبانه‌روز در سنگر‌ اطلاع‌رسانی می‌باشند بوده و با مهر به آنها بنگریم آنهایی که باصداقت پای کار هستند .

استانمان اردبیل نیز از استان‌های پیشتاز در عرصه رسالت خبری و اطلاع‌رسانی است و فعالیت خبرگزاری‌ها و مطبوعات در این استان با رونق خاص در حرکت است.

نگاه مثبت مسئولان و جامعه است که می‌تواند پا به پای خبرنگار در کاهش مشکلات اجتماعی تاثیرگذار باشد و اگر این همسویی و همگرایی در جامعه نباشد تلاش‌های خبرنگار و عرصه رسانه بی‌ثمر می‌باشد.

پس بیایید هم فکر بودن را تجربه، نگاه‌ها را اصلاح و دور هر چی بدبینی در جامعه است، خط بکشیم و برای اصلاح جامعه آرمانی خود بکوشیم.

خبرنگاران علیرغم داشتن مشکلاتی فراوان از جمله بیمه، مسکن و سایر دغدغه‌ها در کمترین زمان در کنار مسئولان در انعکاس خبری حضور داشته و در این راه متحمل سختی‌های فراوانی می‌شوند.

اما یک خبرنگار زمانی انگیزه واقعی خود را در راه اعتلای شغلی به دست می‌آورد که جامعه و مسولان او را به چشم یاور واقعی خود دانسته و این قشر را از خود طرد نکند.

اینک که این رسالت بر دوش ماست چه باید کرد، خبرنگاران کسانی هستند که بی‌منت و بی‌چشم‌داشت اخبار را در سریع‌ترین زمان و بدون  دخل و تصرف به عنوان زبان گویای جامعه منعکس نموده و گاه سازندگی‌هایی که در جامعه ما آنها را سهل و کوچک می‌پنداریم با زحمت فراوان این قلم‌های بیدار ثبت و نشان داده می‌شود.

از 365 روز سال فقط یک روز به عنوان روز خبرنگار نامیده شده ولی بهتر است بدانیم که هر روز، روز خبرنگار است و خبرنگار هر روز زنده و پویا در کنار مسئولان برای ارتقای جامعه خود در تمامی سطوح می‌کوشد.

باشد که درد دل خبرنگاران در جامعه برای مسئولان همواره مثل سایر مردم کارگر شده و نگاه‌ها و ناملایمتی‌ها به این قشر زحمتکش اصلاح شود، شاید یک خسته نباشید خستگی‌ها، دوندگی‌ها، رنج‌ها و تلاش‌های این قشر را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،امیدوارم دیگر نبینیم خبرنگاری که در پشت اتاق جلسه‌ای تکیه زده و یا بیرون شده باشد و چه سودمند است مسئولان بدانند حضور خبرنگار در زمان و مکان می‌تواند تمامی چالش و دغدغه‌های ذهنی مسئولان را به ساحل آرامش و حل مشکلات هدایت کند.

 روز خبرنگار یعنی روز تک‌تک آحاد جامعه و روز همه زیرا خبرنگار از بطن مردم و برای مردم است.

یاد خبرنگاران شهید و شهیر این مرز بوم گرامی باد.

 

یادداشتی از مصطفی مرادخانی خبرنگار شهرستان خلخال

انتهای پیام/62008/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول