اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز طرح تذکر لسانی در همدان

با حضور مسئولان ذیربط مرحله سوم مانور «طرح تذکر لسانی وظیفه همگانی» در همدان آغاز شد.

آغاز طرح تذکر لسانی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، فرمانده نیروی انتظامی استان، رئیس و معاونین دادگستری استان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان سومین مرحله مانور تذکر لسانی آغاز شد.

در ابتدای این مراسم معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه در طول ماه رمضان سال جاری دو مانور تذکر لسانی اجرا شده است، اظهار داشت: با تجزیه و تحلیل این دو مانور باید میزان موفقیت و عدم موفقیت طرح تذکر لسانی مشخص شود.

سعید گلستانی گفت: با انجام ساز و کارهای لازم باید از ظرفیت مردم، مساجد و هیأت‌های مذهبی در پیشگیری از منکرات در جامعه استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در اجرای فریضه معروفات نیازمند ساز و کارهای قانونی هستیم، تصریح کرد: با روند کنونی و نقص در قانون پیشگیری درستی از وقوع جرم انجام نخواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: نمایندگان مجلس باید قوانین مربوط به معروفات را اصلاح کنند و برای افرادی که عفاف و حجاب را در جامعه رعایت نمی‌کنند نباید خدمات اجتماعی ارائه شود.

وی اضافه کرد: در کشورهای دیگر یک خانم محجبه را به دانشگاه راه نمی‌دهند و برای او کارت هویت صادر نمی‌کنند و باید با اصلاح قوانین و کمک ائمه جماعات و دیگر اقشار از سوار کردن افراد بد حجاب در هواپیما، اتوبوس و پذیرش در بیمارستان، مدرسه و دانشگاه جلوگیری شود.

گلستانی ابراز داشت: اجرای مانور تذکر لسانی با توجه به هجمه‌های دشمنان موفق بوده اما فقط مانند قرص مسکن است، طرح را باید به صورت مستمر اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد 120 هسته پشتیبانی از گروه‌های تذکر لسانی داریم، بیان داشت: تذکر لسانی باید توسط خود مردم و با احساس مسئولیت جامعه برای احیاء فریضه معروفات با شیوه‌های اسلامی و نه روش‌های سلبی اجرا شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اذعان کرد: مانورهای مقطعی مؤثر نیست و باید با پدیده ضد اجتماعی که گسترش یافته به صورت درست برخورد شود.

همچنین در ادامه این مراسم رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با بیان اینکه دو مرحله مانور تذکر در تاریخ‌های 26 تیر و و اول مرداد انجام شده است، گفت: در این دو مرحله تعداد 12 گروه تیم تذکر لسانی مانور را اجرا کردند.

شهبازی افزود: دو مرحله مانور طرح تذکر لسانی در خیابان بوعلی، پاساژ آرین و الماس، خیابان پاستور، آرامگاه بوعلی سینا، برج سعیدیه، پارک مردم و بلوار ارم با پشتیبانی نیروی انتظامی توسط 12 گروه متشکل از نیروهای سپاه و دادگستری اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای مرحله نخست مانور تذکر لسانی به هزار و 155 نفر از افراد بد حجاب تذکر لسانی داده شد، تصریح کرد: در زمان اجرای طرح 15 مورد تذکر به افراد متظاهر به روزه‌خواری انجام شد و فقط یک مورد از خانم‌های بد حجاب مقاومت کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان ابراز داشت: در مرحله دوم اجرای مانور تذکر لسانی به تعداد 715 نفر از افراد بد حجاب تذکر داده شد که تعداد 43 مورد تذکر به افراد متظاهر به روزه‌خواری بوده است.

در پایان این مراسم گروه‌های 12گانه تذکر لسانی برادر و خواهر برای اجرای مانور به معابر و محل‌های مشخص در سطح شهر اعزام شدند.

انتهای پیام/89019/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول