اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور تذکر لسانی در قروه برگزار شد

با هدف فراگیر کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکردر قالب تذکر لسانی، مانوری با همین عنوان با رمز مقدس یا امام حسن مجتبی (ع) در قروه برگزار شد.

مانور تذکر لسانی در قروه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قروه ظهر امروز در این مراسم گفت: این مانور با شرکت 132 نفر در قالب  29 گروه تذکر لسانی آغاز به کار کرد.

جعفر کاوه تصریح کرد: لازمه پرداختن به تذکر لسانی، شناخت مراحل و شیوه‌های عملی شدن آن است و حرکت بدون شناخت در هر موضوعی مانند راه رفتن در تاریکی است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت مراتب امر به معروف و نهی از منکر اصل مهمی به شمار می‌رود  که از جنبه‌های اخلاقی و روانی خاصی برخوردار است تصریح کرد: شرکت کنندگان در مانور آموزش‌های لازم را در کارگاهی که برگزار شد فرا گرفته‌اند.

کاوه با بیان اینکه امسال چهارمین سال برگزاری این مانور در سطح شهرستان است، هدف اصلی آن را ترویج فرهنگ  امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

امام جمعه قروه نیز با اشاره به نقش تذکر لسانی در فراگیر شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای عملی شدن این فرایض در جامعه است.

حجت‌الاسلام احیا افزود: ماه رمضان بستر دوری از منکرات و عمل به معروفات است که همین عامل موجب احیای این دو عنصر تربیتی اسلام خواهد بود.

وی برگزاری چنین برنامه‌هایی را موجب زدودن غبار غفلت و فراموشی از چهره امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: در سایه احیای این فریضه، فرایض دیگر هم حیات می‌یابد و جان می‌گیرد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قروه خاطرنشان کرد: با احیای این فرایض خوبان و پاکان، در خوبی و پاکی تشویق می‌شوند و خطاکاران و بدان عرصه را بر خود تنگ می‌بینند.

احیا افزود: وجود مجرمان و گنهکاران فضای جامعه را برای افراد  پاک تنگ و آلوده می‌سازد و آنان را از حق داشتن محیطی دور از مفاسد محروم می‌کنند و از این رو امر به معروف و نهی از منکر حق همه کسانی است که می‌خواهند در محیط و فضای سالم و دور از بدی‌ها و گناهان زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه این فریضه  هم حق و هم وظیفه است گفت: اگر جلوی جرقه‌های فساد گرفته نشود جامعه را آتش فساد فرا می‌گیرد و اگر به تبهکاران و مفسدان اعتراض نشود در تباهی و فساد گستاخ تر می‌شوند.

به گفته احیا، جامعه زنده جامعه‌ای است که این نظرات و امر و نهی و حساسیت در آن زنده باشد.

وی یادآور شد: بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی در برابر ناهنجاری‌ها و بی‌بند و باری‌ها و فساد گستری‌ها نشانه بی‌حسی و رخوت در ایمان و وجدان است.

انتهای پیام/79009/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول