اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

طرح بزرگ قرآنی کاروان نور تبدیل به یک پروژه ملی می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تبدیل طرح بزرگ قرآنی کاروان نور به یک پروژه ملی خبر داد.

طرح بزرگ قرآنی کاروان نور تبدیل به یک پروژه ملی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: ششمین مرحله بزرگ طرح قرآنی کاروان نور در سال‎جاری با شکوه و عظمتی بیشتر از سال‎های گذشته در گلستان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور ابتکار استان گلستان است، تصریح کرد: در سال سوم اجرای این طرح که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بازبینی قرار گرفت بنا شد تا این پروژه تبدیل به یک پروژه ملی شود، بنابراین کلیات آن به معاونت قرآنی وزارت ارسال شده است تا به صورت یک پروژه ملی درآید.

حضور ظرفیت‎های قرآنی در سطوح ملی، بین‎المللی و استانی در کاروان نور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در طرح کاروان نور تلاش شده تا از ظرفیت‎های قرآنی در سطوح ملی، بین‎المللی و استانی استفاده شود.

منتظری با بیان اینکه کاروان مذکور متشکل از قاریان و حافظان بین‎المللی است، یادآور شد: حضور گروه همسرایی ملی و بین‎المللی را در این کاروان داریم که امسال در هشت شهرستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت که سه چهره برجسته قرائت قرآن «استاد شاکرنژاد»، «کریم منصوری معروف به عبدالباسط ایران»، «حسنی نفر اول مسابقات قرآن» در هشت شب به ارائه برنامه می‎پردازند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جامعه هدف ما جوانان و نوجوانان هستند از قاری برتر نوجوان کشوری «طبسی» نیز دعوت کردیم که در اجرای سبک عبدالباسط نفر اول هستند.

کاروان قرآنی در گلستان با استقبال خوبی مواجه شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با ابراز خرسندی از اینکه کاروان قرآنی در استان با استقبال خوبی مواجه بوده است، اظهار داشت: ویژه برنامه کاروان قرآنی در شورای اداری برای مدیران و مسئولان به صورت ویژه تدارک دیده شد تا روح و روان آنها به عطر قرآن بهاری شود.

منتظری در خصوص میزان تاثیرگذاری این اقدام فرهنگی بر روی جوانان، گفت: با توجه به اینکه کاروان قرآنی از تنوع و جذابیت‎های دینی و معنوی برخوردار است و عنصر معنویت به اشکال جذابی در آن تدارک دیده شده، توانسته مخاطبان زیادی جذب کند و از جمله برنامه‎هایی است که قبل از روزها و حتی ماه‎ها مانده به برگزاری مردم نسبت به اجرای آن از ما سوال می‎کنند.

وی، اجرای برنامه‎هایی که از غنای دینی و معنوی برخوردار باشد را در تاثیرگذاری جامعه مهم خواند و خاطرنشان کرد: هر چقدر در این حوزه تلاش شود سرمایه‎گذاری شده چراکه معتقدم نتایج و برکات آن در حوزه فرهنگی بسیار مثبت خواهد بود.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول