اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد

اجرای طرح بزرگ قرآنی کاروان نور از فردا در گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: طرح بزرگ قرآنی کاروان نور از 19 ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه در استان گلستان اجرا می‎شود.

اجرای طرح بزرگ قرآنی کاروان نور از فردا در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: طرح بزرگ قرآنی کاروان نور به عنوان یک سنت پسندیده از سال 1385 در استان گلستان پایه‎گذاری شد و امسال نیز ششمین دوره خود را با شکوهی بیشتر از گذشته آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این کاروان قاریان، حافظان و مدیحه‌سرایان ملی و بین‎المللی به انجام برنامه‎های قرآنی خویش خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: به منظور بهره‎مندی بیشتر اقشار مختلف به ویژه گروه‎های سنی نوجوان و جوان تدابیری اتخاذ شده تا قاریان برجسته نوجوان کشور نیز در کنار قاریان بین‎المللی حضور داشته باشند.

حضور چهره‎های ملی و بین‎المللی در کاروان نور

وی افزود: در این کاروان چهره‎هایی نظیر استان حسنی نفر برگزیده مسابقات قرآنی کشور، استاد شاکرنژاد از چهره‎های برجسته و نام‎آشنای قرآن در حریم امن رضوی و استاد کریم منصوری از قاریان بین‎المللی قرآن کریم و نوجوان برجسته قرآنی کشور آقای طبسی به قرائت قرآن کریم خواهند پرداخت.

منتظری بیان کرد: دو گروه برجسته همسرایی و همخوانی بین‎المللی به نام گروه‎های طوبی و الوارثین اجرای برنامه‎های همخوانی و همسرایی را بر عهده خواهند داشت.

وی اضافه کرد: این کاروان در هشت شهرستان از 19 ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه اجرای برنامه خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: به منظور افزایش حضور و جذابیت برنامه‎ها در کنار هدایای نقدی و مادی، جوایز معنوی نظیر کمک هزینه سفر به عتبات عالیات نیز در دستور کار این کاروان قرار گرفته است.

گنبدکاووس میزبان نخستین برنامه کاروان نور

وی ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس و بارگاه امامزاده یحیی‌بن‌زید میزبان نخستین برنامه این کاروان خواهد بود.

منتظری گفت: به دلیل گستردگی و اهمیت شهرستان گرگان در این شهرستان دو برنامه کاروان نور را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد: نخستین برنامه در حرم امامزاده عبدالله و برنامه دوم در مسجد امام محمدباقر لشکر 30 پیاده گرگان با حضور استاد کریم منصوری برگزار خواهد شد.

وی در پایان ابراز داشت: این کاروان افتخار دارد تا در نشست ویژه مدیران استان و نشست ویژه نکوداشت روز خبرنگار نیز به انجام برنامه‎های قرآنی و معنوی مبادرت می‎کند.

انتهای پیام/83004/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول