اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست با 100 نماینده مجلس عنوان شد

درخواست‌های نماینده کهگیلویه از 4 وزیر پیشنهادی دولت روحانی

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی از نشست 100 نماینده مجلس با وزرای اقتصادی پیشنهادی و درخواست‌ها و انتظارات خود از آن‌ها گفت.

درخواست‌های نماینده کهگیلویه از 4 وزیر پیشنهادی دولت روحانی

 حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: نشست خوب و صمیمانه‌ای با وزرای اقتصادی پیشنهادی دولت آقای روحانی داشتیم و نقطه نظرات خود را به آن‌ها انتقال دادیم.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مورد جزئیات این نشست گفت: ابتدا نمایندگان که تعداد آن‌ها حدود 100 نفر بود برخی از آن‌ها خود را به عنوان نمایندگان منطقه زاگرس‌نشین معرفی کردند که تا حدودی جو و فضای جلسه به سمت و سوی حاشیه رفت.

حجت‌الاسلام بزرگواری ادامه داد: در پی این مسئله من به عنوان عضوی از جلسه به همه حاضران در نشست پیشنهاد دادم که در این‌جا نباید بحث مناطق و خدای نکرده قومیت‌ها را مطرح کرد بلکه باید همه با تن دادن به شعار «همه جای ایران سرای من است» مشکلات را بگوییم.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص افزود: در ادامه نشست درخواست‌های صریحی را از آقایان وزرای پیشنهادی در مورد استان و خاصه شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌ام داشتم.

وی گفت: از بی‌عدالتی در تقسیم‌بندی مناطق نفتی کشور گفتم و از آقای زنگنه خواستم این بی‌عدالتی را در صورت رأی اعتماد نمایندگان پاسخگو باشد و نسبت به رفع آن اقدام کند.

حجت‌الاسلام بزرگواری تصریح کرد: به زنگنه گفتم که چرا باید نفت بهمئی همچنان مسکوت بماند و خبری از آن نباشد و یا اینکه آیا گچساران و بهمئی هر دو نمی‌توانند به محوریت گچساران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مستقل داشته باشند.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: به زنگنه در ارتباط با تولید 18 درصدی نفت کشور توسط شهرستان گچساران و مظلومیت آن گفتم و این وضعیت نامبهم نفت بهمئی را یادآور شدم.

حجت‌الاسلام بزرگواری از کشاورزی استان گفت و افزود: چون خودم عضو این کمیسیون هستم سؤالاتی را مطرح کردم که آقای حجتی پاسخگوی آن‌ها بود و از وی خواستم تا اجازه ندهد در صورت راهیابی به کابینه کشاورزی ما همچنان محجور و مظلوم بماند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که 10.2 درصد آبریز کشور از آن کهگیلویه و بویراحمد است به مطالبه‌گری خود از چیت‌چیان وزیر پیشنهادی نیرو اشاره کرد و افزود: عدالت در تخصیص آب به استان ما رعایت نشده و همچنین با این همه ظرفیت در بخش آب کمترین تعداد سدهای کوچک و بزرگ برق‌آبی در استان ما ساخته شده که این هم نمونه‌ای از بی‌عدالتی است.

حجت‌الاسلام بزرگواری به سؤالات خود از وزیر دیگری که امروز در این نشست با نمایندگان حضور داشت اشاره کرد و گفت: آقای طبیب‌نیا وزیر پیشنهادی اقتصاد کابینه آقای روحانی است که از وی خواستم نسبت به موضوع بی‌سرانجام سهام عدالت استان ما در صورت مسئول شدن پاسخگو باشد و همچنین در بحث اجرای ناکامل طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اقدام مؤثری برای تکامل و رفع نواقص آن انجام دهد.

انتهای پیام/2571/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول