اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 29 تیرماه آغاز می‌شود

چهارمین جشنواره قرآنی کریم اهل بیت (ع) در میناب

مدیر کانون جوانان بسیج ناحیه میناب از برگزاری چهارمین جشنواره قرآنی کریم اهل بیت (ع) در این شهرستان خبر داد.

چهارمین جشنواره قرآنی کریم اهل بیت (ع) در میناب

حسن پیروری‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب با بیان اینکه قرآن کریم کتاب بزرگ آسمانی و جان بخش تشنگان حقیقت و معرفت الهی است، اظهار داشت: تمسک به قرآن و تعالیم وحیانی راه سعادت و خوشبختی را به انسان هدیه می‌کند.

وی همچنین از ماه رمضان به عنوان بهترین فرصت برای پالایش و پرورش روح و جسم یاد کرد و افزود: ماه رمضان زمینه‌ای برای تقویت روحیه تقوا و هدایت شدن به سمت خوبی‌ها و صراط مستقیم است.

پیروی‌منش عمل به دستورات قرآن و فرامین الهی را ضامن سلامت زندگی دنیوی و اخروی عنوان کرد و ادامه داد: ماه رمضان به عنوان بهار قرآن بهترین و طلایی‌ترین فرصت برای مومنان و دیگر انسان‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش موسسات و تشکل‌های قرآنی، سازمان‌ها و کانون‌های فرهنگی در توسعه علوم قرآنی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: فعالان مجموعه‌های فرهنگی وظیفه خطیری بر عهده دارند، چرا که باید تمام همت و تلاش خود را در زمینه اشاعه فرهنگ دینی و سلامت معنوی در جامعه به کار گیرند.

مدیر کانون جوانان بسیج ناحیه میناب همچنین به تشریح برخی فعالیت‌های این کانون در طول سال پرداخت و اضافه کرد: تکریم از مادران و همسران شهدا، تجلیل از الگوهای برتر بسیج، برپایی حلقه‌های معرفتی و مشاوره‌ای جوانان، برگزاری نشست‌های وفاق ویژه جوانان و برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان از مهم‌ترین برنامه‌های کانون جوانان بسیج در طول سال است.

وی در ادامه برگزاری جشنواره قرآنی کریم اهل بیت (ع) را از دیگر برنامه‌های کانون جوانان بسیج ناحیه میناب عنوان کرد و اظهار داشت: این جشنواره مدت سه سال است که با حضور جوانان و نوجوانان از نقاط مختلف میناب در ماه مبارک رمضان در این شهرستان برگزار می‌شود.

پیروی‌منش افزود: سال گذشته در سومین جشنواره قرآنی کریم اهل بیت (ع) بیش از یک هزار نفر از جوانان و نوجوانان در دو بخش خواهران و برادران در رشته‌های حفظ چهل حدیث، طراحی و نقاشی قرآنی، مفاهیم سوره یوسف، ترتیل، حفظ و قرائت، خطاطی و خوشنویسی، تئاتر قرآنی، همخوانی، تواشیح و ادعیه و مناجات شرکت کردند.

این مسئول بیان داشت: چهارمین جشنواره قرآنی کریم اهل بیت (ع) در 11 رشته از 29 تیرماه در میناب آغاز و شرکت‌کنندگان طی یک هفته با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اذان، حفظ، قرائت و ترتیل قرآن، ادعیه و مناجات، نمایش قرآنی، نقاشی، مفاهیم با محوریت سوره مومنون، تواشیح و همخوانی، خطاطی و خوشنویسی و حفظ چهل حدیث از رشته‌های چهارمین جشنواره قرآنی کریم اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/88004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول