اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه

210 تن کلزا از اراضی چهارمحال و بختیاری برداشت می‎شود

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به طور میانگین سالانه 210 تن کلزا از اراضی کشاورزی استان برداشت می‎شود.

210 تن کلزا از اراضی چهارمحال و بختیاری برداشت می‎شود

سهراب ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: بیش از 70 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزار است.

وی عملکرد سالانه این محصول در هر یک هکتار را سه تن عنوان کرد و گفت: به طور میانگین سالانه 210 تن کلزا از اراضی کشاورزی استان برداشت می‎شود.

ابراهیمی با بیان اینکه کلزایی که از آن روغن استخراج می‎شود کانولا نامیده می‌شود، افزود: دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 21 درصد پروتئین است.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه به کاشت گلرنگ در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 120 هکتار از اراضی استان زیر کشت گلرنگ است.

وی افزود: در حال حاضر به ازای هر یک هکتار یک هزار و 500 کیلوگرم گلرنگ به صورت کشت آبی و 900 کیلوگرم به صورت کشت دیم برداشت می‎شود،‌ به عبارت دیگر به طور میانگین سالانه 120 تن گلرنگ در استان برداشت می‌شود.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری قیمت هر یک کیلوگرم کلزا را یک هزار و 700 تا یک هزار و 800 تومان عنوان کرد و گفت: همچنین قیمت دانه گلرنگ به ازای هر یک کیلوگرم یک هزار و 400 تومان و قیمت گل آن به ازای هر یک کیلوگرم 12 هزار تومان به فروش می‎رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها دو کارگاه روغن کشی به صورت سنتی در استان فعال است، افزود: با توجه به حجم بالای تولیدات کلزا در استان این دو کارگاه جوابگو نبوده، برهمین اساس دانه‌های روغنی برای روغن‌کشی به استان‌های همجوار از جمله اصفهان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/68009/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول