اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی میاندرود خبر داد

کشت بدون خاک در 300 هکتار از اراضی زراعی میاندرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود از کشت نوتیلج (زراعت بدون خاک) در بیش از 300 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

کشت بدون خاک در 300 هکتار از اراضی زراعی میاندرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید شبر موسوی اظهار داشت: در راستای اجرای کشاورزی حفاظتی بیش از 300 هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندرود به کشت نوتیلج اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در این شیوه کشت، استفاده از ماشین‌آلات برای عملیات خاک‌ورزی به حداقل می‌رسد و بقایای گیاهی در سطح خاک به منظور بازسازی و حاصلخیزی خاک باقی می‌ماند.

موسوی، کاهش هزینه کاشت، افزایش مواد آلی در خاک، تعدیل دمای خاک با توجه به وجود بقایای گیاهی و کاهش مصرف آب آبیاری را از مزایای کشت نوتیلج عنوان کرد.

* آغاز کشت مجدد برنج در اراضی شالیزاری قائمشهر

در دیگر خبر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از آغاز کشت مجدد برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

علی درویش‌نیا اظهار داشت: با کشت مجدد برنج در سطح یک هکتار از اراضی شالیزاری روستای زیلت شهرستان قائمشهر کار کشت مجدد برنج و نشا مجدد در اراضی شالیزاری این شهرستان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه کشت مجدد با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح و اشتغالزایی مولد توسط کشاورزان در حال گسترش است، مکانیزه شدن مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج، احداث کانال‌های آبیاری به صورت بتنی، احداث و شن‌ریزی جاده‌های بین مزارع و دسترسی آسان به زمین‌های شالیزاری را از جمله عوامل چند کشت کردن اراضی شالیزاری و افزایش رغبت کشاورزان برشمرد.

وی در پایان از پیش‌بینی کشت مجدد برنج و پرورش رتون در بیش از یک هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول