اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب:

«هپاتیت ب» از جمله اولویت‌های حوزه سلامت در شهرستان سراب است

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب گفت: افزایش معنادار شمار مبتلایان به هپاتیت «ب» از جمله اولویت‌های حوزه سلامت در شهرستان سراب است.

«هپاتیت ب» از جمله اولویت‌های حوزه سلامت در شهرستان سراب است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابراهیم خلیل بایرامی ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سراب اظهار کرد: فشارخون بالا، اختلالات رفتاری دانش‌آموزان، بررسی و شناسایی بیماران روانی، دفن غیربهداشتی زباله‌ها، چاقی و اضافه وزن کارمندان، مشکلات اسکلتی کارگران و افزایش معنادار شمار مبتلایان به هپاتیت «ب» از جمله اولویت‌های حوزه سلامت در شهرستان سراب است.

دبیر کارگروه سلامت با اشاره به اینکه 1.1 درصد در این شهرستان از مشکلات روانی رنج می‌برند، اظهار کرد: این رقم واقعی نبوده و احتیاج به فرهنگ‌سازی برای مراجعه افراد به مراکز درمانی و مشاوره ای دارد تا افرادی که از بیماری‌های روانی رنج می‌برند شناسایی شوند.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد تا برای در امان ماندن از عوارض ناخواسته ناشی از تشدید بیماری که ممکن است نتایج ناگواری برای جامعه داشته باشد به مراکز مشاوره‌ای مراجعه کنند.

بایرامی از فرماندار و اعضای کارگروه سلامت خواست تا نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به کارمندان دولت برای کاهش وزن مساعدت لازم را به عمل آورد.

این مسئول حوزه سلامت سراب از افزایش شمار ناقلان ویروس هپاتیت «ب» در سراب خبر داد و تصریح کرد: اگر چه این افزایش به علت پالایش در زنان باردار مشخص شده اما نیاز به بررسی‌های جامع‌تری دارد.

وی یادآورشد: اجباری شدن واکسیناسیون هپاتیت «ب» از سال 68 قاعدتا باید منجر به کاهش آمار ناقلان به این ویروس شود. 

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول