اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان خبر داد

اجرای طرح بزرگ ایستگاه مطالعه و پیک مهر در بندرعباس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: برای استقبال مردم از کتابخوانی باید کتاب را در دسترس مردم قرار داد و از شیوه‌هایی استفاده کرد که به جای مراجعه شهروندان برای دریافت کتاب، کتا‌ب‌ها را به آنها تحویل داد.

اجرای طرح بزرگ ایستگاه مطالعه و پیک مهر در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن زینلی تختی صبح امروز در نخستین جلسه کارگروه کتابخوانی هرمزگان در سال 92 با اشاره به لزوم دسترسی آسان مردم به کتاب اظهار داشت: در راستای آسان شدن دسترسی مردم به کتاب، طرح بزرگ ایستگاه مطالعه و پیک مهر در سطح شهرستان بندرعباس در حال برگزاری است و فاز دوم این طرح در سایر شهرستان‌های پرجمعیت استان نیز در دست برنامه‌ ریزی است و تاپایان سال 92 تعداد ایستگاه‌های مطالعه از 9 به 20 عدد در سطح استان خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی در نقاط روستایی و دور از شهر، بیان داشت: با همکاری معاونت عمرانی استانداری هرمزگان 20 باب کتابخانه در روستاهای بالای 2000 خانوار احداث شده و دسترسی مردم این مناطق به کتاب آسانتر خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان افزود: نیاز به کتاب نیازی برای یک فصل یا زمان خاص نیست و نباید برنامه‌ریزی های حوزه کتابخوانی به اوقات فراغت یا فصل امتحانات مدارس و دانشگاه‌ ها محدود شود، بلکه باید برنامه‌ریزی مدونی برای تمام اوقات سال و تمام اقشار جامعه وجود داشته باشد.

زینلی تختی با بیان اهمیت آشنایی کودکان با مقوله کتابخوانی گفت: دوران کودکی دورانی است که شخصیت فرد پایه ریزی و شکل می‌گیرد و اگر کودکان از سنین پایین با کتاب آشنا شوند، تجربه‌های زیادی کسب می‌کنند و برای یافتن پاسخ سوالات خود به کتاب مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون 22 کتابخانه استان به تجهیزات ویژه کتابخوانی کودک مجهز شده و بخش مستقل کودک در این کتابخانه‌ها ایجاد شده است و کلاس‌های قصه خوانی و کتابخوانی گوناگونی در بخش کودکان برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه کتابخوانی استان در پایان گفت: تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌هایی را در حوزه کتابخوانی انجام می‌دهند که با تجمیع این فعالیت‌ ها و هم اندیشی در خصوص شیوه برگزاری برنامه‌های مشترک می‌توان به نتایج خوبی برای کتابخوان کردن مردم جامعه رسید.

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول