اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب چهارمین دوره شورای شهر بانه:

ایجاد اشتغال پایدار ضرورت شهر بانه است

عضو شورای شهر بانه ایجاد اشتغال پایدار را نیاز اساسی این شهر ذکر کرد و خواستار تشویق سرمایه‌گذاران به این منظور، برای فعالیت در بانه شد.

ایجاد اشتغال پایدار ضرورت شهر بانه است

وریا وثوقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه اعضای شورای شهر بانه، مجموعه شهرداری را رصد خواهند کرد گفت: در حال حاضر چارت کارشناسی شهرداری بانه 20 پست خالی دارد.

وی با اشاره به مهاجرت بیش از اندازه روستائیان اطراف بانه به شهر، این مسئله را موجب خلوت شدن روستاها دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بانه دارای 94 هزار نفر جمعیت است و باید فعالیت‌های شورا بر روی جمعیتی بیش از 100 هزار نفر پایه‌ریزی شود.

منتخب چهارمین دوره شورای شهر بانه با بیان اینکه در مجموعه شهرداری بانه، مشکل کمبود نیروی انسانی وجود دارد، خواستار کمک و مساعدت در این زمینه شد و افزود: آتش‌نشانی شهرداری بانه نیز، باید تبدیل به سازمان شود.

وثوقی با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته در این شهر در بحث پروژه‌های عمرانی نیاز و دغدغه کنونی شهروندان بانه‌ای را خدمات شهری عنوان کرد و گفت: باید با جداسازی شهرداری و تفکیک به دو منطقه نسبت به خدمت رسانی بیشتر به مردم کوشش شود.

وی رویکرد شورای شهر بانه را در قضیه سرمایه‌گذاری‌ها دو گونه ارزیابی کرد و گفت: یکی از راهکارها این است که با توجه به این موضوع که شهرداری خود بنگاهی اقتصادی است به صورت خودکفا عمل کند.

منتخب چهارمین دوره شورای شهر بانه تصریح کرد: البته اعتبارات این شهر پاسخگوی نیازهای آن نیست، چرا که بودجه آن با 9 میلیارد و 600 میلیون تومان بسته شده است.

وثوقی راهکار دوم را ایجاد اشتغال و تلاش در راه گسترش اشتغال پایدار و مولد ذکر کرد و گفت: باید به این منظور تشویق سرمایه‌گذاران در اولویت قرار بگیرد که ما نیز از ورود سرمایه گذاران استقبال می‌کنیم، اما برخی مسائل مربوط به استانداری است که پیگیری بیشتر آن‌ها را می‌طلبد.

وی از پروژه عرضه اوراق مشارکت به عنوان یکی از این طرح‌ها نام برد و با بیان اینکه این قضیه در سایر شهرهای کشور بازخوردهای مناسبی داشته است گفت: این مسئله می‌تواند در بانه هم اجرایی شود.

عضو شورای شهر بانه خواستار درک شرایط ویژه بانه شد و افزود: باید مجتمع‌های تجاری حفظ و ایجاد شود تا از بروز مسائل سوء فرهنگی و امنیتی جلوگیری شود.

وثوقی با اعلام آمادگی شورای شهر بانه در کمک به ایجاد و احیای تفرجگاه و تفریحگاه‌های این شهرستان، اظهار کرد: این موضوع خواسته شهروندان و مسافران عبوری از این شهر است.

وی تصریح کرد: اگر چه بانه شهر درآمدزایی است، اما چون جمعیت فزونی گرفته و ارائه خدمات نیز بیشتر شده است لذا درآمد چندانی برای این شهر نمی‌ماند.

به گفته وی هزینه انجام خدمات شهری در بانه توسط شهرداری 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

عضو شورای شهر بانه در پایان با اشاره به پائین بودن حقوق و مزایای کارکنان شهرداری این شهر، خواستار توجه جدی به منظور انجام بهتر و دقیق‌تر امورات شهری شد.

انتهای پیام/79012/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول