اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

مساجد کالبد و علما روح این کالبد‌ها است

امام جمعه بیرجند گفت: مساجد و حسینیه‌ها کالبد و علما روح این کالبدها هستند.

مساجد کالبد و علما روح این کالبد‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی رضایی بیرجندی امروز در مراسم افتتاح مسجد چهارده معصوم بیرجند اظهار کرد: خطه گازار دارای عالمانی برجسته و روحانیون بزرگ و شخصیت‌های ویژه است.

وی با بیان اینکه این خطه دارای عالمانی مانند آیت‌الله آیتی یکی از شخصیت‌ها و روحانیون برجسته خراسان جنوبی است، اذعان داشت: گازار در حال حاضر دارای روحانیون عالم و بزرگی مانند آیت‌الله ربانی است.

بهره‌مندی از وجود علما و روحانیون در مساجد

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: روستای گازار دارای انسان‌های خیر بسیار زیادی است که باید از وجود این افراد استفاده کرد.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه مردم این منطقه در امر ساختن مساجد، حسینیه‌ها و مکان‌های مذهبی تلاش‌های بسیاری انجام داده و می‌دهند، متذکر شد: باید از وجود علما و روحانیون بزرگ این منطقه در مکان‌های مقدسی مانند مساجد بهره‌مند شد.

وی با اشاره به اینکه مساجد و حسینیه‌ها کالبد هستند، ادامه داد: علما و روحانیون روح این کالبد را تشکیل می‌دهند که به آن روح و جان می‌بخشند.

جوانان مملو از حقایق دینی هستند

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: اگر جوانان جامعه ما بخواهند و تصمیم بگیرند می‌توانند مملو از حقایق دینی شوند که باید زمینه را برای آنها فراهم کرد.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان باید علم، معنویت، بزرگی و آگاهی پیدا کنند، گفت: برای دست یافتن به این امر نیاز به استقرار علما و عالمان در مساجد و حسینیه‌ها است.

وی از وجود دو گروه فلاسفه در دنیا خبر داد و افزود: گروهی از فلاسفه که تعداد کمی از فلاسفه را در دنیا تشکیل می‌دهند گروه بدبین یا پیسینیسم می‌شود که به همه چیز دنیا بدبین هستند.

بیشتر فلاسفه انسان‌های خوش‌بین هستند

امام جمعه بیرجند یادآور شد: گروه دوم فلاسفه انسان‌هایی خوش‌بین به زندگی هستند مانند ائمه(ع) که این گروه بیشتر فلاسفه را تشکیل می‌دهند.

رضایی بیرجندی با اشاره به سخن امام صادق(ع) مبنی بر اینکه همه صفات رذیله در سوءظن به خدا جمع شده است، خاطر نشان کرد: خداوند مظهر همه زیبایی‌ها است و خوش‌بینی هزاران فایده برای انسان و اطرافیانش دارد.

انتهای پیام/69021/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول