اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهانعنوان کرد

تغییر شماره تماس هلال احمر از 147 به شماره بین‌المللی 112

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: به‌زودی شماره تماس 147 هلال احمر به شماره بین‌المللی 112 تغییر پیدا می‌کند.

تغییر شماره تماس هلال احمر از 147 به شماره بین‌المللی 112

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حیدرعلی خانبازی شامگاه یک شنبه در نشست خبری خود با اشاره به طرح امدادگری که از تاریخ 12 خرداد تا 31 شهریورماه ادامه دارد، اظهار کرد: در تابستان جاری 883 مورد کارگاه برگزار شد که در راستای قوانین جاری این سازمان هزار و 700 نفر در راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات، عملیات ترافیک و حوادث امدادگران، درگیر و زمان زیادی را صرف حوادث و تلاش و جستجو برای افرادی دچار حادثه کردند.

وی افزود: در سال جاری 49 مورد حادثه ساحلی در حاشیه زاینده‌رود و بخصوص در لنجان، مبارکه و فلاورجان رخ داده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: البته در اصفهان حوادث کوهستان مورد توجه بوده و نیز چهار پایگاه ساحلی و چهار پایگاه کوهستانی توسط  هلال احمر توسط نیروهای داوطلبانه دایر و نیرو می‌پذیرد.

وی ادامه داد: حوادث ساحلی یکی از عملیات‌های سخت هلال احمر است چرا که جستجوی جنازه افراد است و باید با بسیج افراد انجام شود که البته رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی این قضیه به مردم نقش مهمی دارند.

خانبازی گفت: در رابطه با سایر برنامه‌ها یک مانور منطقه‌ای به مناسبت سالروز زلزله آذربایجان در پیش داریم که این مانور منطقه‌ای مبنی بر تیم‌های عملیاتی و در هفت مانور همزمان به صورت همزمان است که یک اعلام آمادگی برای مسابقات کشوری است.

وی در رابطه با برنامه ماه مبارک رمضان از برگزاری مسابقه قرآن، مراسم افطاری نجات‌گران خبر داد و گفت: یک برنامه بسیار موثری در بحث بازآموزی کاری در تمامی پایگاه‌ها انجام و آموزش تخصصی و ویژه، مد نظر قرار گرفت.

*پوشش ارتباطات هلال احمر از طریق بی‌سیم

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان همچنین یکی از اقدامات مهم در استان را پوشش ارتباط بی‌سیم عنوان کرد و افزود: پوشش بی‌سیم در حوادث، کمک بزرگی برای ارسال خبر و سیستم ارتباطی دارد و این در حالی است که دوربینی هم در شعاع سه کیلومتری با سنسور مرکزی امکان تصاویر زنده را به امدادگران می‌دهد.

*امدادگران و نجات‌گران درجه بندی می‌شوند

وی اضافه کرد: برنامه ویژه‌ای برای امدادگران و نجات‌گران داریم که طرح جامع درجه‌بندی نام‌گذاری شده است و این افراد را بسته به کارگیری و در ایثار از یک تا سه درجه‌بندی می‌کند.

خانبازی گفت: درجه بندی نیروهای امدادی، جوانان و  نجات‌گران منطقه‌ای و استانی با محوریت کارکنان و که کسانی که آمادگی لازم را دارند صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: آموزش‌های تخصصی هلال احمر پس از اینکه میزان فعال بودن افراد مشخص شد و بعد از آزمون‌ها و امدادگری و نجات‌گری بسته به درجه بالا برگزار می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان تاکید کرد: آموزش تخصصی متوجه افراد با درجه بالا است و اینکه افراد ارتباط معناداری با هلال احمر داشته باشد، هرچند هلال احمر آموزش همگانی و امدادگری و نیز روستای  می‌گذارد.

وی در پایان از جایگزین شدن شماره هلال احمر از شماره 147 به شماره بین‌المللی 112 خبر داد.

انتهای پیام/63012/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول