اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آمل مطرح کرد

نیاز آمل به 8 هزارمتر مربع فضای کارگاهی در هنرستان‌ها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل از نیاز این شهرستان به بیش از هشت هزار مترمربع فضای کارگاهی برای هنرستان‌ها خبر داد.

نیاز آمل به 8 هزارمتر مربع فضای کارگاهی در هنرستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حمید محمدنسب عصر امروز در نخستین جلسه شورای راهبردی فنی و حرفه‌ای این شهرستان با بیان اینکه جایگاه هنرستان‌ها در کشورهای صنعتی بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: در این کشورها حجم زیادی از دانش‌آموزان به بخش صنعت هدایت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدایت دانش‌آموزان به سوی صنعت بازدهی زیادی برای کشور دارد، افزود: این سرمایه‌گذاری نیاز به اختصاص بودجه‌های بسیار دارد.

محمدنسب با تاکید بر اینکه آمل صنعتی‌ترین شهر مازندران است و این امر ظرفیت مناسبی برای توسعه رشته‌های فنی و صنعتی محسوب می‌شود، بیان داشت: رشد رشته‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به وجود واحدهای صنعتی بسیار در این شهرستان چشمگیر خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه گرایش دانش‌آموزان به بخش صنعت دغدغه اشتغال خانواده‌ها را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: ارتباط بین صنعت و هنرستان‌ها باید ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه در سال تحصیلی گذشته 55 رشته تحصیلی در 32 هنرستان این شهرستان برای دانش‌آموزان ارائه شد، بیان داشت: در این هنرستان رشته‌های کشاورزی، کار و دانش و فنی و حرفه‌ای ارائه شد که رشته کار و دانش با 35 رشته تحصیلی بیشترین رشته‌ را به خود اختصاص داد.

محمدنسب با بیان اینکه در سال تحصیلی 92-91 بیش از چهار هراز دانش‌آموز در دبیرستان‌های آمل مشغول به تحصیل بودند، افزود: از این تعداد بیش از 50درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده پیش‌بینی می‌شود که تعداد دانش‌آموزان رشته‌های فنی افزایش یابد، تصریح کرد: این افزایش نیاز به فضای کارگاهی جدید را می‌طلبد.

این مسئول با بیان اینکه افزایش دانش‌آموزان در رشته‌های فنی آمل را نیازمند بیش از هشت هزار متر مربع فضای کارگاهی جدید کرده است، افزود: هم اکنون 6 هزار متر مربع فضای کارگاهی در هنرستان‌های آمل به دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌دهد.

 انتهای ‌پیام/86011/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول