اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش مهارت‌های زندگی در خانواده اسلامی مطرح شد

دهنوی: معنویت عامل مهم ایجاد آرامش در خانواده اسلامی

یک کارشناس خانواده گفت: توجه خانواد‌ه‌های ایرانی و اسلامی به معنویت در زندگی آرامش روحی و سطح امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

دهنوی: معنویت عامل مهم ایجاد آرامش در خانواده اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام حسین دهنوی در بخش نخست همایش مهارت‌های زندگی در خانواده اسلامی که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) برگزار شد، گفت: معنویت در زندگی موجب آرامش روحی انسان خواهد شد و این مهم با راهکارهای عملی به دست می‌آید.

وی با بیان این‌که ترک گناه یکی از شاخصه‌های مهم برای افزایش آرامش در زندگی است، افزود: فرد گناهکار نسبت به دیگران اضطراب بیشتری دارد و در آیات و روایات آمده که گناه یکی از عوامل بروز مصیبت و بلا در زندگی است.

کارشناس اجتماعی صدا و سیما تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان زمینه برای ترک گناه بسیار فراهم است چراکه شیاطین در بند هستند و اگر انسان بتواند حالات معنوی خود را بعد از این ماه مبارک حفظ کند به آرامش بیشتری خواهد رسید.

وی تقویت ایمان به خدا را عامل دیگری در افزایش آرامش انسان برشمرد و ادامه داد: کسی که به خدا ایمان دارد می‌داند که تمام امور دنیا به دست اوست و هیچ برگی از درخت به اذن او بر روی زمین نمی‌افتد.

این کارشناس خانواده یادآور شد: کسی که به معاد و زندگی پس از مرگ اعتقاد داشته باشد زندگی دنیایی برایش قابل تحمل خواهد بود چراکه این حیات را پوچ و بی‌معنی نمی‌انگارد.

دهنوی عنوان کرد: پیروان مکتب اومانیسم در غرب بر خلاف مسلمان و شیعیان به زندگی اخروی اعتقادی ندارند و مرگ را پایان همه چیز در دنیا می‌دانند و همین موجب شده آمار خودکشی در بین آن‌ها زیاد باشد.

وی گفت: اومانیسم‌ها در دنیا هر کاری را برای سودجویی و نفع خود انجام می‌دهند و اعتقادی به کار نیک برای دیگران و همنوعان خود ندارند و معتقدند انسان تا وقتی در دنیاست باید از زندگی خود بهترین بهره را ببرد چراکه زندگی اخروی نخواهد داشت.

دهنوی زندگی افرادی که به خدا توکل می‌کنند را با دیگران متفاوت اعلام کرد و افزود: خداوند در قرآن توکل انسان به خدا را برای او کافی می‌داند و حضرت علی (ع) فردی که به خدا توکل می‌کند را از قوی‌ترین انسان‌های دنیا نزد خداوند عزوجل معرفی می‌کند که در زندگی رنج کمتری می‌برند.

این کارشناس خانواده توسل به معصومین (ع) را موجب تقویت رابطه انسان با خدا دانست و گفت: هیچگاه ارتباط خود را با معصومین قطع نکنید چراکه یکی از جنبه‌های ایجاد آرامش در زندگی با ارتباط و توسلی که انسان با این افراد بزرگوار برقرار می‌کند، به دست می‌آید.

وی در ابتدای جلسه گریزی به بحث‌های مطرح شده در همایش گذشته زد و گفت: پیش از این در رابطه با نقش ارتباطات عاطفی در آرامش زندگی صحبت کردیم و با ملاک‌ها و معیارهای مختلف بر مهم بودن رفع نیازهای زن و مرد از سوی یکدیگر در زندگی مشترک سخن گفتیم.

دهنوی افزود: ضمن این‌که زن و مرد در زندگی باید به یکدیگر احترام بگذارند تا به آرامش برسند معنویت را نیز باید سرلوحه زندگی خانوادگی، شخصی و اجتماعی خود قرار دهند.

وی در ادامه جلسه به سئوالات حاضران در رابطه با موضوعات مطرح شده در همایش پاسخ گفت.

گفتنی است، بخش دوم این همایش ساعت 17 تا 19 در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2667/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول