اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

شکاف موجود بین جوانان و معنویت را باید پر کرد

امام جمعه میاندوآب گفت: باید از طریق رفع کردن شکاف موجود بین جوانان و معنویت در راستای مجذوب کردن آنها به خداوند متعال اقدام کرد، که ماه جاری فرصت مناسبی برای گام برداشتن در این زمینه است.

شکاف موجود بین جوانان و معنویت را باید پر کرد

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در ارومیه، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک گفت و اظهار داشت: باید در راستای رفع شکاف ایجاد شده بین جوانان و معنویت گام برداشت، که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای حرکت در این زمینه است.

وی آرامش را در سایه برقراری ارتباط با خداوند متعال دست‌یافتنی دانست و افزود: اضطراب و دلهره‌های بی‌‌موردی که به سراغ جوانان می‌آید، در سایه ارتباط با خداوند متعال به تدریج قابل‌ رفع است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه خدادوستی و خداجویی در فطرت ابنای بشر ریشه دارد، خاطرنشان کرد: این ویژگی در وجود همه انسان‌ها نهادینه شده است، ولی جوانان برای گام برداشتن در زمینه رشد معنوی و پرورش روحی بیش از پیش مستعد هستند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: باید جوانان را برای حضور در مساجد، تکایا و اماکن مذهبی تشویق کرد، چرا که تنها در این صورت مقابل آسیب‌های اجتماعی مختلف و ناهنجاری‌های اخلاقی بیمه شده، و از ناآرامی‌های روحی برای همیشه نجات پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان را باید به سمت‌ و سوی ازدواج ترغیب کرد، گفت: در قرآن کریم نیز به اهمیت این موضوع به روشنی اشاره شده است، پس والدین باید در این راستا بسترسازی کنند.

امام جمعه میاندوآب خاطرنشان کرد: حفظ سلامت روحی و جسمی جوانان و جلوگیری از کژروی آنها در جوامع اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین باید برای فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آنها برنامه‌ریزی کرده و گام برداشت.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول