اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

رابطان بهداشتی نقش مهمی در مقابله با بیماری هپاتیت ایفا می‌کنند

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: رابطان بهداشتی نقش مهمی را در مقابله با بیماری هپاتیت ایفا می‌کنند و امیدواریم با آموزش بتوانیم شیوع این بیماری را کاهش دهیم.

رابطان بهداشتی نقش مهمی در مقابله با بیماری هپاتیت ایفا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا جویا ظهر امروز در همایش هپاتیت در فرهنگسرای خانواده گفت: با توجه به این‌که شیوع هپاتیت از نظر منطقه‌ای در کشور کم است اما نقش رابطان بهداشت بسیار مهم است چراکه باید به سراغ خانواده‌ها رفته و به آنان آموزش مقابله با این بیماری را ارائه دهند.

وی با بیان این‌که دو میلیون ناقل هپاتیت در کشور وجود دارد، عنوان کرد: امیدواریم با آموزش بتوانیم شیوع بیماری را کاهش دهیم.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان‌رضوی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی ششم مردادماه را روز جهانی هپاتیت نامگذاری کرده و شعار امسال آن را «هپاتیت را بشناسیم و با آن مقابله کنیم» معرفی کرده است در همین راستا رابطان بهداشتی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

در ادامه عقیل قدرتی، مدیر امور اجتماعی شهرداری مشهد اظهار داشت: شهرداری مشهد موضوع سلامت همگانی و حوزه اجتماعی همچون تغذیه سالم، بهداشت محیط و روان جامعه را مورد توجه قرار داده است.

وی یادآور شد: یک سال پیش فرهنگسرای سلامت با هدف بالا بردن سلامت اجتماعی توسط شهرداری مشهد احداث شد که از جمله فعالیت‌های آن می‌توان به راه‌اندازی رابطان سلامت و کانون محلات اشاره کرد.

قدرتی تصریح کرد: معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد فعالیت‌های خود را مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار داده و آمادگی لازم برای فعالیت‌های مرتبط با کانون‌های سلامت را دارد.

انتهای پیام/70004/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول