اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان رباط کریم:

طرح جهادی فجر 92 در سه روستای هدف رباط کریم اجرایی شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان رباط کریم از اجرایی شدن طرح جهادی فجر 92 در سه روستای هدف این شهرستان خبر داد.

طرح جهادی فجر 92 در سه روستای هدف رباط کریم اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، فخرالدین محمدی ظهر امروز در حاشیه اختتامیه این طرح که در امامزاده ع ـ ق این شهرستان برگزار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طرح جهادی فجر که امسال با نام فجر 92 نامگذاری شده است دو سال متوالی در روستاهای هدف این شهرستان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز همزمان با ماه مبارک رمضان و با هدف قرار دادن سه روستا این طرح را به مرحله اجرا درآوردیم.

این مسئول با بیان اینکه این طرح در سه روستای وهن‌آباد،‌ نوده و روستای سپیدار اجرایی شده است، افزود: این طرح‌ها طی سه دهه در سه روستا و با همکاری امور جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان، امداد و نجات، جمعیت داوطلبان و واحد آموزش اجرایی شده است.

محمدی تأکید کرد: با اجرای این طرح اقدامات بسیار مناسبی به منظور ارائه خدمات مختلف از جمله طرح پایش سلامت برای روستاییان انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان رباط کریم تصریح کرد: واحدهای شرکت‌کننده در این طرح هر کدام مأموریت‌های جداگانه‌ای را به منظور ارائه خدمات به روستاییان بر عهده داشتند که بر حسب وظایف تعیین شده اعضای این گروه‌ها فعالیت خود را به روستاییان آغاز کردند.

محمدی اظهار داشت: در این راستا واحد جوانان داوطلب با ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف و از جمله اقدامات فرهنگی و دیوارنویسی در مدارس گامی موثر را در جهت شاداب‌سازی محیط مدرسه در روستاها برداشت.

وی افزود: واحد آموزش نیز اقدامات مناسبی را در جهت چوب‌بندی و گره‌زنی به دانش‌آموزان انجام داد.

به گفته محمدی واحد امدادرسانی نیز پوشش امدادی در سه روستای هدف را عملیاتی کرد که در این راستا با استقرار یک دستگاه آمبولانس و در محل اجرای طرح به همراه یک امدادگر اقدامات پزشکی مناسب و و ویزیت رایگان روستاییان را انجام داد.

وی گفت: در این راستا روستاییان با مراجعه به واحد مورد سنجش تست قند خون و فشار خون و ... قرار گرفتند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر رباط کریم ادامه داد: با این اقدام پایش سلامت روستاییان نیز انجام شد که در صورت مشاهده بیماری خاص فرد مورد نظر به مراکز درمانی تخصصی انتقال داده شد.

محمدی خاطرنشان کرد: طرح جهادی در سال سه بار اجرایی می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح که در ماه مبارک رمضان اجرایی شد سه مرکز سلامت و سه پزشک مستقر بودند و تعداد 58 نفر از جوانان داوطلب هلال‌احمر این طرح را به جلو می‌بردند.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر رباط کریم در اجرای طرح پایش سلامت در روستاها تعداد 440 نفر از روستاییان در این طرح شرکت کردند.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح همای رحمت که ویژه ماه مبارک رمضان است اشاره کرد و گفت: همزمان با اجرای طرح جهادی فجر 92، طرح همای رحمت نیز در شهرستان رباط کریم اجرایی شد.

محمدی بیان داشت: با اجرای طرح همای رحمت از توان خیران به منظور کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت، بدسرپرست و بی‌سرپرست استفاده می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر رباط کریم گفت: در این راستا در ماه مبارک رمضان سبد کالاهای اساسی برای این خانواده‌ها تهیه و در اختیارشان قرار داده شد.

وی اظهار داشت: در این راستا تعداد 320 سبد کالا در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول