اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قروه عنوان کرد

رشد 23 برابری خرید گندم از گندم‌کاران قروه‌ای/ پرداخت 133 میلیارد ریال پول گندم

مدیر جهاد کشاورزی قروه از رشد 2هزار و 233 درصدی خرید گندم مازاد برمصرف از گندم‌کاران این شهرستان خبر داد.

رشد 23 برابری خرید گندم از گندم‌کاران قروه‌ای/ پرداخت 133 میلیارد ریال پول گندم

خسرو کریمی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه با بیان اینکه تاکنون کار برداشت گندم در سطح 92 درصد از مزارع این شهرستان  انجام شده است اظهار کرد: برداشت گندم از سطح 78 هزار و 200 هکتار از مزارع شهرستان منجر به تولید 137 هزار و 470 تن گندم شده است.

وی افزود: از این میزان تاکنون 70هزار و 252 تن تحویل مراکز خرید دولتی شده و بقیه محصول یا نزد کشاورز موجود و یا به دلالان عرضه شده است.

کریمی‌پناه با اشاره به فعالیت هفت مرکز خرید تعاون روستایی و دو سیلوی صنعتی در زمینه خرید گندم در این شهرستان افزود: با اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم، روند خرید گندم از کشاورزان رونق خوبی یافت که پس از آن شاهد افزایش50 درصدی عرضه گندم به سیلوها و مراکز دولتی از سوی کشاورزان بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امسال 85 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی قروه زیر کشت گندم قرار گرفته است که میزان برداشت شده از سطح مزارع گندم تاکنون نزدیک به 3 هزار تن، فراتر از پیش‌بینی‌های قبل از برداشت است.

رییس بانک سپه قروه هم با بیان اینکه کار به روز رسانی سامانه پرداخت بهای گندم از 720 تومان به 800 تومان تغییر یافته است، به خبرنگار فارس گفت: تا کنون 133 میلیارد ریال بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.

توابیان افزود: از30 تیرماه تاکنون به دلیل عدم واریز بهای گندم از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی و شرکت مادر تخصصی بازرگانی به حساب بانک، پرداخت بهای گندم کاران با تاخیر مواجه شده است که در صورت پرداخت، به حساب آنان منظور خواهد شد.

انتهای پیام/79009/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول