اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ورزش و جوانان شهرستان نمین:

ورزش کارکرد تعلیم و تربیت را انسجام و قوت می‌بخشد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نمین گفت: ‌ورزش و تربیت بدنی کارکرد درست نظام تعلیم و تربیت را تقویت و انسجام بخشیده و سبب می‌شود تا تعلیم و تربیت با مؤلفه‌های صحیح همراه باشد.

ورزش کارکرد تعلیم و تربیت را انسجام و قوت می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حامد موذن صبح امروز در نشست قهرمانان و نام‌آوران شهر نمین در عرصه ورزشی اظهار داشت: اگر اخلاق را زیربنا و محور و هدف اصلی تربیت بدنی و ورزش و نشاط بدانیم و در راستای نهادینه کردن این امر حیاتی باشیم قطعاً جوانان و نوجوانان ما با ورزش انس و الفت گرفته و با چنین شاخصه‌هایی می‌توانند حرکت رو به جلو را مدنظر داشته باشند.

وی به کارکردهای مختلف اجتماعی و فرهنگی ورزش در جوامع مختلف به ویژه کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و یادآور شد: ‌آنچه که امروز در عرصه ورزش و تربیت بدنی به چشم مشاهده می‌شود موارد علمی و رویکردهای تحقیقی و پژوهشی است که در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مشاهده می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نمین خاطرنشان کرد: ‌انسان‌ها از همان دوران کودکی با تلاش و فعالیت خود علاقمند به آموختن مهارت‌ها و حرکت‌های پایه‌ای هستند که این خود نشان می‌دهد تربیت بدنی و ورزش جزء لاینفک نظام تعلیم و تربیت است.

موذن با بیان اینکه در دوران نوجوانی و جوانی این آمیختگی ورزش و تعلیم و تربیت به وضوح مشاهده می‌شود، گفت:‌ در کنار فعالیت‌های جسمانی ورزش به تقویت روح و تعالی روان انسان‌ها کمک می‌کند و زمینه را برای ارتقای قابلیت‌های افراد جامعه بهتر و موثرتر فراهم می‌آورد.

این مسئول تصریح کرد:‌ تربیت بدنی و ورزش تنها تربیت جسمانی شامل سرعت و قدرت، انعطاف، تاکتیک و... نیست بلکه این قابلیت عاطفی روحی و روانی را نیز همراه دارد که آثار مثبت آن را نیز می‌توانیم در تربیت و تعالی والاتر مشاهده کنیم.

این مدرس دانشگاه یکی دیگر از کارکرد‌های  ورزش و تربیت بدنی را ایجاد شور و نشاط و شادابی اجتماعی توصیف کرد و بیان داشت: ‌این خود بستر سالم فرهنگی و ارزشی است که جامعه را به سمت یک حرکت موثر و نوین دعوت کرده و فرا می‌خواند.

موذن افزود: ‌در کنار قهرمانی‌ها و انتقال مهارت‌ها مربیان دلسوز ما آستین بالا زدند تا فضائل اخلاقی و سجایای انسانی را نیز به ورزشکاران از طریق معرفی الگوها انتقال دهند که در این زمینه باید رسانه‌ها و مطبوعات تلاش کنند تا این الگوهای ورزشی و تاثیر‌گذار را با برجستگی‌های خاص به جوانان و نوجوانان معرفی کنند تا زمینه‌ای را شاهد باشیم که جوانان با الگوگیری از این دستگاه‌ها بتوانند در زندگی فردی، اجتماعی و ورزشی خود موفق باشند.

وی با اشاره به برخی رفتارهای نامناسب در میادین ورزشی عنوان کرد: ‌ما هرگز با نگاه کوتاه مدت و گذرا نمی‌توانیم راه حل و راه چاره‌ای در این زمینه تجویز کنیم بلکه بهتر آن است که با تکیه بر  اعتقادات فرهنگی، علوم انسانی، علوم زیستی و مبانی ارزشی به مداوای این نگرانی‌ها و درد مزمنی بپردازیم که امروز میادین ورزشی ما را مورد تهدید قرار داده است.

این مسئول ورزشی با بیان اینکه با بخشی‌نگری و مقطعی تصمیم گرفتن نمی‌توان فرهنگ و اعتقادات دینی را تقویت کرده و یا در تقویت آن تلاشی را انجام داد، گفت:‌ ما نباید در عرصه مدیریت ورزش اصل پایبندی به امور تربیتی و نهادینه کردن سجایای اخلاقی را کنار گذاشته یا فراموش کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، موذن در پایان سخنان خود با قدردانی از قهرمانی‌ها و مدال‌آوری ورزشکاران توانمند و با غیرت این شهرستان در عرصه جهانی و بین‌المللی اذعان داشت: ‌امیدواریم ثمره و نتیجه این قهرمانی‌ها بیشتر ماندگاری و پهلوانی باشد.

انتهای پیام/62004/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول