اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

برگزاری مانور امداد و نجات در روستاهای منتخب گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت:‌ پس از ماه مبارک رمضان مانور امداد و نجات در روستاهای منتخب گلستان برگزار می‌شود.

برگزاری مانور امداد و نجات در روستاهای منتخب گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مانور امداد و نجات روستایی در محل این اداره کل اظهار داشت: این مانور در روستاهایی برگزار می‌شود که کانکس مدیریت بحران در آن استقرار یافته و در مرکز ارتباط چند روستا قرار گرفته‌اند.

در مانور امکانات کانکس مدیریت بحران روستایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد

وی با اشاره به اهداف این مانور تصریح کرد:‌ افزایش آمادگی مردم این نقاط برای مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل و حریق جنگل از جمله اهداف این مانور محسوب می‌شوند.

سمیعی یادآور شد: این مانور همچنین ضمن آموزش استفاده از امکانات موجود کانکس مدیریت بحران وسایل موجود در آن را نیز مورد امتحان و بررسی قرار میدهد.

33 کانکس به 33 روستای استان تحویل شده است

وی ادامه داد: 33 کانکس مدیریت بحران به 33 روستا در سطح استان در اواخر سال گذشته تحویل شده  که در آن اقلام ضروری امداد و نجات تعبیه شده است.

همچنین کارشناس دفتر روستایی استانداری گلستان با اشاره به استقرار این کانکس‌ها در سطح روستاهای گلستان اذعان داشت: این کانکس‌ها با همکاری اداره کل مدیریت بحران گلستان، دفتر روستایی استانداری و جمعیت هلال‌احمر استان تحت عنوان اتاق مدیریت بحران روستایی به دهیاران این روستاها تحویل شده است.

علی‌اصغر بیانی تصریح کرد: قرار شده هلال‌احمر این کانکس ها را به امکاناتی بیشتر تجهیز کند و آموزش این افراد را نیز برنامه‌ریزی کند.

30 میلیون ریال برای خرید امکانات کانکس به دهیاران اعطاء شد

وی متذکر شد: به هر کدام از این 33 روستا مبلغی حدود 30 میلیون ریال تحویل شد تا نسبت به خرید موتور برق سیار، اره موتور و پمپ آبکش یا کف کش اقدام کنند که این وسایل توسط آنان تهیه و در کانکس نگهداری می‌شود.

در ادامه این جلسه مقرر شد: این مانور پس از ماه مبارک رمضان و با شرکت شش روستای منتخب از شهرستانهای گنبد، بندرگز، مینودشت، گرگان، کردکوی، و مراوه تپه برگزار شود.

همچنین با توجه به آمادگی هلال‌احمر، سازمان آتش‌نشانی گرگان و مرکز فوریت‌های پزشکی تصمیم گرفته شد با هماهنگی این سه دستگاه آموزش برای دهیاران و اعضای شوراهای این 33 روستا برگزار شود. 

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول