اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پژوهش و توسعه پتروشیمی جم خبر داد

سود 65 میلیون دلاری جایگزینی کاتالیست در پتروشیمی جم

سرپرست پژوهش و توسعه پتروشیمی جم از سود 65 میلیون دلاری جایگزینی کاتالیست در پتروشیمی جم خبر داد.

سود 65 میلیون دلاری جایگزینی کاتالیست در پتروشیمی جم

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمد راشدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پتروشیمی جم از مجموعه‌های مهم و تاثیرگذار در صنعت پتروشیمی است و روز به روز شاهد پیشرفت بیشتر در این مجموعه هستیم.

وی با اشاره به انجام اقدامات مهم در حوزه پژوهش در پتروشیمی جم، افزود: واحد پژوهش و توسعه با همکاری واحد بهره‌وری شرکت پتروشیمی جم در نظر دارند بهره‌ورترین طرح کشور را در میدان رقابت بین‌المللی در جایزه جهانی بهینه کاوی سنگاپور ارائه کنند.

سرپرست پژوهش و توسعه پتروشیمی جم در ارتباط با طرح جایگزینی کاتالیست، خاطرنشان کرد: پس از دریافت تندیس ملی بهره‌وری، حال وقت رقابت در عرصه بین‌المللی است. پس از اجرای موفقیت‌آمیز فاز اول جایگزینی کاتالیست در واحد پلی اتیلن، به منظور بهینه‌سازی فرایند تولید و نیز توسعه گریدها برنامه‌ریزی به منظور اجرای فاز دوم در دست انجام است.

راشدی از سود 65 میلیون دلاری جایگزینی کاتالیست در پتروشیمی جم خبر داد و ابراز داشت: با افتخار اعلام می‌کنیم که اجرای این طرح سودی بالغ بر 65 میلیون دلار در سال را نصیب شرکت کرده و ما اکنون آمادگی کامل برای اجرای این طرح در واحدهای مشابه و انتقال این تجربه به واحدهای دیگر را داریم.

وی اضافه کرد: داشتن نیروی انسانی ماهر و با تجربه در حوزه اجرا و پایش یکساله کارکرد کاتالیست جایگزین شده سبب شد گام‌های ما در این مسیر استوارتر شود.

این مسئول گفت: قصد داریم با اجرای فاز دوم در راستای بهبود مستمر شرایط تولید حرکت کرده و با ارائه این تجربه موفق در جایزه جهانی بهینه‌کاوی ضمن مطرح کردن نام پتروشیمی جم در محافل بین‌المللی اجرای این طرح را به استماع برترین‌ها رسانیده و با شنیدن قضاوت داوران و کارشناسان بین‌المللی آن را در کنار بهترین تجارب عملیاتی در دنیا به چالش بکشیم.

وی خاطر نشان کرد: پس از اعمال تحریم‌های بازل و متوقف شدن روند تأمین کاتالیست واحد پلی اتیلن، عملاً این واحد از مدار تولید خارج شد.

راشدی بیان کرد: نبوغ ایرانی و همت مهندسین این مرز و بوم بار دیگر به ثمر نشست و پس از انجام مطالعات گسترده، آزمایشات دقیق و اجرای موفقیت آمیز در واحد نیمه صنعتی و سپس صنعتی نسبت به جایگزینی کاتالیست تحریمی اقدام شد و با این کار واحد 300 هزار تنی پلی اتیلن با 110 درصد ظرفیت رسمی مجدداً در مدار تولید قرار گرفت.

انتهای پیام/2451/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول