اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

قوانین و مقررات تعاونی‌ها برای تعاونگران تبیین شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: تشکیل تعاونی و فعالیت در قالب تعاونی‌ها، قوانین و مقرراتی دارد که این قوانین باید برای تعاونگران تبیین شود.

قوانین و مقررات تعاونی‌ها برای تعاونگران تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امرالله فلاح‌زاده، ظهر امروز در نخستین دوره آموزشی تعاونی‌های استان یزد اظهار داشت: بی‌اطلاعی از برخی قوانین سبب شده تعاونی‌ها دچار مشکل شوند و در ادامه روند فعالیت خود با رکود مواجه شوند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها امروز توانسته‌اند جای خود را تا حد زیادی در دنیای اقتصاد پیدا کنند، افزود: اکنون بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری، تعاونی‌ها هستند زیرا علاوه بر سوددهی خوب، اقتصادی بسیار نزدیک به اقتصاد اسلامی دارند.

فلاح‌زاده با بیان اینکه نگاه به تعاونی‌ها و بخش تعاون تا حد زیادی ارتقا یافته است، بیان کرد: امیدواریم این جایگاه به مرحله‌ای برسد که تعاون بتواند سهم خود را در اقتصاد کشور به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه سهم تعاون در حوزه اقتصاد باید به 25 درصد برسد، عنوان کرد: البته بعد از ادغام‌های انجام شده، تحقق این امر به طور قطع زودتر خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بر لزوم پیگیری امور تعاونی‌ها و تحقق سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور با حساسیت و دقت ویژه تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قوانین تعاونی‌ها یادآور شد: نظارت بر عملکرد کلی تعاونی‌ها، بازرسی از وضعیت مالی و انجام دیگر مراحل ثبتی، رسیدگی به وضعیت مالی تعاون، پرداخت چهار درصد حق آموزش تعاون، انتخابات هیئت مدیره، بازرسان و دیگر اعضا و سایر موارد باید مورد تاکید همه مدیران و سایر کارشناسان قرار گیرد.

فلاح‌زاده، مطالعه دقیق قوانین و مقررات بخش تعاون و دستورالعمل‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: کلیه اقدامات قابل انجام در تعاونی‌ها، مسائل اجتماعی و مسائل حقوقی را در پی دارد و وظیفه همه مسئولان و کارشناسان، رعایت کلیه قوانین و نظارت بر اجرای آن است.

در این نشست، بر نظارت دقیق روسای شهرستان‌ها در حوزه فعالیتی خود، ارائه عملکرد شفاف، جمع‌آوری و ارائه آمار دقیق به ستاد، همکاری و هماهنگی با حوزه‌های مختلف در اداره کل تعاون، تکمیل سامانه و ارائه اطلاعات و درج آمار، نحوه ارائه تسهیلات، نحوه نظارت بر تعاونی‌ها، نحوه تشکیل تعاونی‌ها و نحوه ارزیابی و نظارت در کلیه موارد تعاونی‌ها تاکید شد.

انتهای پیام/2464/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول