اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

برگزاری هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر در کردستان

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از برگزاری هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان در شهریورماه امسال خبر داد.

برگزاری هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان صبح امروز در جلسه ارزیابی و داوری تعاونی‌های استان در سنندج اظهار کرد: ثبت‌نام هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر از 18 خردادماه لغایت 19 تیرماه سال‌جاری ادامه داشت و در مجموع 76 تعاونی در سامانه ثبت‌نام کرده بودند.

‌وی با بیان اینکه فعالیت بیش از 3 سال یکی از مولفه‌های انتخاب تعاونی‌های برتر در این جشنواره است، گفت: پرداخت 4 درصد حق آموزش و تعاون، تعداد اشتغال ایجاد شده، نداشتن بدهی معوقه، تراز مثبت مالی در سه سال متوالی و برخورداری کارکنان از مزایای بیمه و قانون کار از جمله شاخصه‌های داوری انتخاب هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان است.

به گفته این مسئول، پس از تأیید نهایی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نزدیک به 10 تعاونی به عنوان تعاونی برتر استانی و یک تعاونی هم به صورت کشوری انتخاب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی کردستان به وجود 2 هزار و 41 تعاونی فعال و در دست اجرا در این استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 199 تعاونی جدید با عضویت 403 عضو و اشتغال‌زایی 3 هزار و 340 نفر ایجاد شده است.

وی توسعه تعاونی‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان به ویژه در بخش کشاورزی، صنایع دستی و غیره را از اولویت‌های مهم این اداره‌ کل عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف مانند قالی‌بافی، توت‌فرنگی و حتی بحث فرهنگی وجود دارد که پرداختن به آنها و ایجاد تعاونی‌ نیازمند برنامه‌ریزی است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی کردستان، در بخش تعاون که یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پویا و پایدار است باید با ایجاد تعامل و هم‌گرایی بین افراد تحصیلکرده در استان مسیر رسیدن به اهداف را هموار کرد.

باغبانیان در پایان با اشاره به ایجاد 56 هزار و 817 فرصت شغلی در سال گذشته در استان تصریح کرد: با ایجاد این میزان فرصت شغلی توسط نهادهای مختلف 13 درصد بیشتر از تعهدات استان در این حوزه تحقق یافته است.

گفتنی است؛ معاونین و حراست اداره کل، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سنندج، دبیر اتاق تعاون و مدیران اتحادیه‌های اعتبار، فرش دستباف و مرغداران از جمله داوران ارزیابی تعاونی‌های برتر در این جلسه بودند.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول