اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

افزایش 101 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان همدان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون، کشفیات مواد مخدر در استان همدان 101 درصد افزایش داشته است.

افزایش 101 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان نادر قاسمی ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان اظهار داشت: بر اساس آمارها، در ماه‌های گذشته توزیع مواد مخدر، ریزش چشمگیری در سطح استان داشته است.

وی افزود: پلیس مواد مخدر، همه توان خود را برای جلوگیری از ورود مواد به استان به کار گرفته است به طوری که علاوه بر کشفیات ماه‌های جاری، در شب پنج شنبه نیز  یک‌کیلو شیشه در کمترین زمان در شهر همدان کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام فعل و انفعالات، مبارزه با مواد مخدر در سطح استان و شهرستان را به خوبی رصد کرده و هر حرکتی را در راستای تهیه و توزیع مواد مخدر در نطفه خفه می‌کند.

وی یادآور شد: مبارزه با مواد مخدر یک مبارزه جهادی است و خیزش و تلاش پلیس در تحقق این امر، قابل توجه است.

قاسمی با اشاره به تلاش دستگاه‌های مرتبط در عرصه معتادان در زمینه پیشگیری، اظهار کرد: با توجه به اینکه جرایم معتادان یکی از جرایم غیر کیفری است باید در خصوص اعتیاد و رسیدگی به جرایم آنان تعریف دقیقی صورت گیرد تا معتادانی که به ماده 16 تعلق نمی‌گیرند، به مکانی دیگر تحویل داده شوند.

وی با اشاره به عملکرد موفق مرکز «ماده 16» در استان همدان خاطرنشان کرد: در سال 89 طبق ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، مرکزی به نام مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی شکل گرفت که در این ماده مشخص شد که چه افرادی باید در این مراکز نگهداری شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان ادامه داد: اولین مرحله این طرح در سطح شهر همدان در ششم اسفند سال گذشته اجرا شد و تاکنون پنج مرحله از این طرح انجام شده است. تاکنون در استان همدان 140 نفر به مراکز ماده 16 معرفی شده‌اند که سهم شهرستان همدان، 81 نفر بوده‌است.

قاسمی با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون، کشفیات مواد مخدر در همدان 101 درصد افزایش داشته است.در میان این کشفیات، تریاک با افزایش 236 درصدی، بیشترین میزان را به خود اختصاص داده، این در حالی است که کمترین میزان مصرف به حشیش و کراک تعلق دارد اما مصرف سایر موادمخدر 150 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان در پایان سخنانش گفت: در مجموع نسبت به مشابه سال قبل،  کشفیات مواد مخدر 100 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/89007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول