اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک نشست اداری در کهگیلویه و بویراحمد

دو آمار متناقض دیگر در کهگیلویه و بویراحمد/ 85 درصد مدیران را باور کنیم یا 40 درصد استاندار

در کارگروه صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد مدیران آماری ارائه دادند که استاندار با ادله‌های خود بسیاری از آن‌ها را رد کرد.

دو آمار متناقض دیگر در کهگیلویه و بویراحمد/ 85 درصد مدیران را باور کنیم یا 40 درصد استاندار

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌های اداری حواشی جالبی مطرح می‌شود که پرداختن به آن‌ها گاه میزان اثرگذاری بیشتری نسبت به متن خواهد داشت.

در نشست کارگروه صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد که ظهر امروز با حضور استاندار و معاون برنامه‌ریزی و دو مدیرکل کار و صنعت برگزار شد علاوه بر تصمیمات گرفته شده حواشی خواندنی و البته مهمی نیز در آن وجود داشت.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان شروع کننده جلسه بود که ابتدا از یک واحد تولیدی برق و حرارت گفت و افزود: این فرد می‌خواهد با استفاده از گاز، برق حرارتی در یکی از شهرک‌های صنعتی تولید کند که بلافاصله استاندار گفت: موافقم و مخالفم.

سید حسین صابری تصریح کرد: من هم مثل شما که با همه کار و همه چیز موافقید! با این طرح موافقم ولی به خاطر خود آن فردی که می‌خواهد چنین کار زیان‌دهی را انجام دهد، مخالفم.

وی گفت: در استان‌های اردبیل و لرستان هم عده‌ای می‌خواستند چنین کاری انجام دهند ولی طرح‌های آن‌ها همه رد شد وانگهی اگر من هم موافقت کنم شک نکنید که به خاطر غیر قابل توجیه بودن آن، توسط بانک‌ها رد خواهد شد و تسهیلاتی به آن تعلق نمی‌گیرد.

مدیرکل کار استان کهگیلویه و بویراحمد در این میان به حرف آمد و گفت: بیاییم در استان کاری انجام دهیم که فردایمان بهتر از امروز باشد نه این که بخواهیم درجا بزنیم.

اردلان زینل‌زاده در توضیح این گفته خود ابراز کرد: چرا یک شرکت تولید کننده سنگ روشویی در یزد با 500 میلیون تومان سرمایه باید امروز بیش از 200 نفر را نان بدهد اما در استان ما با ده‌ها برابر آن بسیار کمتر از این اشتغال‌زایی کنیم.

پس از رد طرح مذکور توسط این شورا، بحث بر روی واحدی دیگر شد که از این‌جا حوصله استاندار سر رفت و گفت: نمی‌دانم چرا وقتی بحث از صنایع در استان ما می‌شود باید یک سر آن شن و ماسه‌ها باشند.

صابری که از ناقص‌ بودن برخی از فرم‌ها گلایه داشت، افزود: فرمی را در مقابل ما قرار می‌دهند که نتوانیم به اصل موضوع پی ببریم غافل از این که من هیچ‌گاه زیر کاغذی که به آن علم نداشته باشم را امضا نخواهم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که برای بررسی وضعیت واحدهای تولیدی تشکیل شده بود و در آن نسبت به کمک تسهیلاتی به آنان در راستای تولید و بهره‌وری بیشتر تصمیم گرفته می‌شد، تصریح کرد: کارخانه شن و ماسه‌ای را که شما می‌گویید 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد دیروز از نزدیک در دل کوه‌ها آن را مورد بازدید قرار داده‌ام که بیش از 40 درصد پیشرفت ندارد.

صابری در همین خصوص گفت: دیروز وقتی از این واحد دیدن کردم، پدر مدیر آن واحد روی یک صندلی به عنوان نگهبان نشسته بود که وقتی از وی سؤال کردم کار شما با چقدر تسهیلات راه می‌افتد، به من گفت حاج آقا با 50 میلیون تومان کارمان راه می‌افتد.

وی در ادامه این ماجرا گفت: نمی‌دانم به چه دلیل آن‌ها می‌گویند با 50 میلیون تومان و شما مصوب می‌کنید که یک میلیارد و 200 میلیون تومان به آن‌ها بدهیم!!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: آقایان از این کارها دست بردارید چرا یک واحد تولیدی که شش ماه پیش راه‌اندازی شده و اکنون تولید بالا دارد در آمارها 82 درصد فیزیکی برایش می‌زنید و برای یک واحد دیگر که شش ماه طول می‌کشد تا به خط تولید برسد 85 درصد می‌زنید.

وی با بیان این‌که کاری نکنید تا نوشته‌های ما هم به ریشمان بخندند، خاطرنشان کرد: می‌دانم که وقتی از این درب خارج می‌شوید همه تقصیرها را به گردن استاندار می‌اندازید و مردم را توجیه نمی‌کنید.

انتهای پیام/2571/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول