اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

واشنگتن حملات پهپادها به پاکستان را متوقف نمی‌کند

اظهارات اخیر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه حملات پهپادهای آمریکایی به پاکستان بزودی متوقف خواهد شد، وزارت خارجه آمریکا را به ارائه توضیحاتی واداشت.

واشنگتن حملات پهپادها به پاکستان را متوقف نمی‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توضیح اظهارات جان کری درباره توقف حملات پهپادهای به خاک پاکستان، تصریح کرد که واشنگتن هرگز خود را از این ابزار محروم نخواهد کرد.

«ماری هارف» که در یک نشست خبری شرکت کرده بود، در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره اظهارات چند روز پیش کری گفت: ما هرگز خود را از ابزاری ما را درمقابله با تهدیدات کمک می‌کند محروم نمی‌کنیم.

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در سفر خود به اسلام‌آباد در گفت‌وگو با تلویزیون پاکستان گفت: حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پاکستان به‌زودی متوقف می‌شود.

وی افزود: ما اغلب تهدیدات را از بین برده‌ایم و همچنان در حال ادامه این روند هستیم و من فکر می‌کنم که برنامه پهپادها به‌زودی پایان می‌پذیرد.

کری درباره جدول زمانی توقف حملات پهپادها نیز گفت که اوباما برنامه واقع‌بینانه‌ای در این باره دارد و ما امیدواریم که این اقدام به زودی زود انجام شود.

با این حال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از این اظهارات اعلام کرد که جان کری در این مصاحبه تنها بر تغییراتی که ممکن است به مرور زمان در برنامه پهپادهای آمریکایی ایجاد شود اشاره کرده است.

به گزارش روزنامه «داون» پاکستان، هارف تصریح کرد که هنوز زمان دقیقی برای این کار مشخص نشده است و این موضع بسته به شرایط موجود دارد.

وی تصریح کرد که منظور وزیر خارجه از این اظهارات کاهش تعداد این حملات در آینده بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه اظهارات جان کری بیانگر تغییر در سیاست آمریکا نبوده است، افزود: تا زمانی که تهدیدات باقی باشد ما به جنگ خود در پاکستان و سایر نقاط دنیا ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول