اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

پس از ماه‌ها کشمش صورت گرفت

اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با پاکستان درباره حملات پهپادها

یک مقام وزارت خارجه آمریکا از موافقت دولت این کشور با درخواست اسلام آباد مبنی بر مذاکره در خصوص حملات پهپادها خبر داد.

اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با پاکستان درباره حملات پهپادها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، یک مقام عالیرتبه وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با رسانه‌های پاکستانی در واشنگتن اعلام کرد: آمریکا حاضر است در زمینه ادامه حمله پهپادها با پاکستان مذاکره کند.

وی که با خبرنگار روزنامه نوای وقت گفت‌وگو می‌کرد، افزود: اعتراض پاکستان در سازمان ملل متحد نشان می‌دهد باید تلاش این کشور برای توقف حمله پهپادها را جدی گرفت وگرنه روابط 2 کشور تیره خواهد شد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: آمریکا و پاکستان در 29 جولای برای به توافق رسیدن در زمینه ادامه حمله پهپادها و  نحوه مبارزه با تروریست‌هایی که در مناطق قبایلی این کشور مخفی شده‌اند با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر حمله پهپادها به خاک پاکستان متوقف نشود امکان ندارد 2 کشور بتوانند روابط دیپلماتیک خود را حفظ کنند. مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تلاش برای دریافت تکنولوژی پهپادها و همچنین یافتن راه‌های تبادل اطلاعات برای مبارزه با تروریسم از جمله درخواست‌های پاکستان است که در مذاکرات دوجانبه مطرح خواهد شد.

این در حالی است که طی روزهای گذشته، «مسعود خان» نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد طی سخنرانی خود در این سازمان از کشورهای دنیا درخواست کرد آمریکا را قانع کنند که حمله پهپادهای خود به مناطق قبایلی را متوقف کند زیرا این موضوع قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی پاکستان را زیر سوأل می‌برد.

خان تصریح کرد: پاکستان حاضر نیست دیکتاتوری نظامی آمریکا را بپذیرد اما در تلاش است اختلافات در مورد حمله پهپادها از راه مسالمت‌آمیز حل شود.

از زمان روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان، با وجود اعتراض به ادامه این حملات، مناطق قبایلی 3 بار هدف حمله پهپادها قرار گرفته است.

در حمله چندی پیش پهپادها به وزیرستان شمالی بیش از 17 نفر که بیشترشان از اعضای «شبکه حقانی» یا به عبارتی طالبان طرفدار پاکستان بودند کشته شدند.

دولت پاکستان تاکنون بارها با اعتراض به ادامه این روند که موجب نقض حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان و کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان این کشور می‌شود، خواستار توقف این حملات شده اما این درخواست بابی‌توجهی مقامات آمریکایی مواجه شده است.

دولت پاکستان اعلام کرده است که ضرر حمله پهپادها بیش از منافع این گونه حملات است و بنابراین اگر آمریکا متعهد شود حمله پهپادها را قطع کند، ارتش برای سرکوبی شبه‌نظامیان مناطق قبایلی دست به یک عملیات گسترده در این مناطق می‌زند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول