اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جان کری توقف حملات پهپادهای آمریکایی را به پاکستان وعده داد

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی پاکستان وعده داد واشنگتن به زودی حملات پهپادها به آن کشور که به مرگ تعداد زیادی از غیرنظامیان منجر شده است را قطع خواهد کرد.

جان کری توقف حملات پهپادهای آمریکایی را به پاکستان وعده داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، آقای جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز، پنجشنبه (10 مرداد) گفت حملات پهپادهای آمریکایی در پاکستان به زودی به اتمام خواهند رسید.

این اولین بار است که یک مقام بلندپایه آمریکایی وعده قطع برنامه حملات پهپادی آمریکا به پاکستان را داده است. سازمان سیا پیشتر این برنامه را برنامه‌ای موثر در مبارزه با تروریسم عنوان کرده بود.

مناطق قبایلی پاکستان به طور معمول هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی قرار می‎گیرند و واشنگتن مدعی است که در جریان این حملات شبه‎نظامیان را هدف قرار می‎دهد.

این درحالی است که آمار مربوط به تلفات بیانگر این حقیقت است که غیرنظامیان پاکستانی عمده‎ترین قربانیان حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا بوده‌اند.

کشتار غیرنظامیان پاکستانی از جمله زنان و کودکان در جریان حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا، روابط اسلام آباد و واشنگتن را متشنج کرده است.

حملات پهپادهای امریکایی به خاک پاکستان همچنین اعتراضات مردمی گسترده در آن کشور را به همراه داشته است. معترضان حملات پهپادها را نقض حاکمیت اسلام آباد به دست امریکا دانسته و آن را محکوم می‌کنند.

واشنگتن معمولا از هواپیماهای بدون سرنشین خود در کشورهای یمن، پاکستان، افغانستان و سومالی نیز استفاده می‎کند.

سازمان ملل متحد نیز با محکومیت حملات پهپادهای امریکایی، تاکید کرده است این حملات قوانین بین‎المللی را زیر پا گذاشته‎اند.

جان کری این اظهارات را پس از یک روز مذاکره با دولت منتخب جدید اسلام‌آباد در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور ابراز کرد. گفته می‌شود در خلال این مذاکرات دولت پاکستان خواستار توقف حملات پهپادهایی آمریکایی شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول