اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

دولت جدید پاکستان تکلیف پهپادهای آمریکایی را مشخص می‌کند

دولت «نواز شریف» به‌ زودی با برگزاری نشستی با حضور همه احزاب این کشور، موضوع حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خاک این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دولت جدید پاکستان تکلیف پهپادهای آمریکایی را مشخص می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، دولت جدید حزب «مسلم لیگ نواز» به رهبری نواز شریف تصمیم گرفته است تا هرچه سریع‌تر به حملات پهپادهای آمریکایی در کشور خود پایان دهد.

بر همین اساس، نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان هیئت‌های سیاسی و پارلمانی ویژه‌ای را به کشورهای اروپایی، عربی و سازمان ملل اعزام می‌کند.

همچنین دولت شریف قصد دارد برای بررسی این موضوع، نشستی با حضور همه احزاب سیاسی و مذهبی این کشور برگزار کند.

این نشست قرار است در تاریخ 12 جولای (21 تیر) و با عنوان «سیاست امنیت ملی» در اسلام‌آباد برگزار شود.

به گفته «پرویز راشد» وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان، موضوع حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی پاکستان و اوضاع امنیتی در ایالت بحران‌زده «بلوچستان» درصدر برنامه‌های این نشست قرار دارد.

در همین حال، موضوع جلوگیری از گسترش عملیات‌های تروریستی در کشور و برقراری امنیت، بحران اقتصادی و نیز احتمال مذاکره با شبه‌نظامیان طالبان از دیگر موضوعات این جلسه عنوان شده است.

به گفته وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان، ژنرال «اشفاق پرویز کیانی» فرمانده ارتش پاکستان نیز با شرکت در این جلسه، گزارشی از وضعیت امنیت ملی کشور ارائه خواهد کرد.

مقامات ارشد اطلاعاتی پاکستان نیز از دیگر حاضران در این نشست خواهند بود.

یک مقام ارشد حزب مسلم لیگ نواز که نخواست نامش فاش شود، در این باره گفت: بر اثر حملات پهپادهای آمریکایی، تروریسم افزایش یافته و امنیت کشور به مخاطره افتاده است و بنابراین تلاش خواهد شد تا هرچه‌سریع‌تر به این حملات پایان داده شود.

اگرچه دولت، مقامات و مردم پاکستان تاکنون بارها مخالفت خود را با حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی کشورشان اعلام کرده‌اند اما مقامات واشنگتن حاضر به توقف این روند نشده‌اند و تأکید کرده‌اند که ادامه این حملات همسو با منافع ملی آمریکا است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول