اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

اسرائیل در پی اشغال عربستان است

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: به یقین این رژیم تنها به اشغال فلسطین قانع نیست زیرا آنها رؤیای موهوم سرزمین موعود از «نیل تا فرات» را در سر می‌پرورانند.

اسرائیل در پی اشغال عربستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به پیشینه تاریخی اشغال فلسطین و واگذاری آن به صهیونیست‌ها اظهار داشت: در تفکر این قوم صهیون، بهترین نژاد صهیونیست‌ها هستند و همه انسان‌ها تنها برای بردگی آنان آفریده شده‌اند که نمود عینی این تفکر را می‌توان در کشتار و جنایات فجیع آنها در فلسطین اشغالی مشاهده کرد.

وی با اشاره به روحیه نامشروع حکومت صهیونیست‌ها بر دنیا تأکید کرد: به یقین این رژیم تنها به اشغال فلسطین قانع نیست زیرا آنها رؤیای موهوم سرزمین موعود از نیل تا فرات را در سر می‌پرورانند بنابراین اگر بتوانند بسیار مشتاقند تا سایر کشورهای اسلامی حتی عربستان را نیز به تسخیر خود در ‌آورند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه انگلیسی‌ها ریشه فسادی به نام اسرائیل را در منطقه کاشتند عنوان کرد: اشغال قدس شریف و تقدیم این قبله‌گاه مقدس مسلمانان به صهیونیست‌ها زمینه را برای تجاوزگری این رژیم غاصب مهیا کرد.

نمازی با یادآوری چگونگی اعلام موجودیت نامشروع اسرائیل در سال 1948 میلادی به عنوان کشور مستقل ابراز داشت: ارتباطات در دنیای استکبار در این شرایط به گونه‌ای رقم خورد که تنها بعد از چهار ساعت از این اعلام موجودیت، شوروی سابق و آمریکا این رژیم را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناختند.

وی همچنین به مخالفت‌های چهار کشور عربی به واگذاری فلسطین به صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: مصر، سوریه، لبنان و اردن کشورهایی بودند که پس از این اقدام به اسرائیل اعلان جنگ کرده و با نیروهای خود به این رژیم غاصب حمله بردند و توانستند بخش قابل توجهی از سرزمین اسلامی فلسطین را آزاد و ضربات مهلکی به اسرائیل وارد کنند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ اما در این شرایط شورای امنیت و سازمان ملل به عنوان مدعیان دفاع از حقوق ملت‌ها از طرفین خواست آتش‌بس اعلام کنند و سران غافل و بی‌بصیرت عرب نیز این پیشنهاد جانبدارانه را پذیرفتند.

نمازی تأکید کرد: ‌اگر این اشتباه را سران کشورهای عربی مرتکب نمی‌شدند به یقین با تداوم پیشروی‌های آنان، پیروزی کشورهای عربی در برابر صهیونیست‌ها قطعی و پرونده حیات کثیف این رژیم متجاوز برای همیشه تاریخ بسته می‌شد.

وی با اشاره به تشابه طرح این آتش‌بس با پیشنهادی که به ایران اسلامی در جنگ هشت‌ساله شد یادآور شد: در آن زمان نیز که بخشی از خوزستان و غرب کشور در دست بعثی‌ها بود چنین پیشنهادی از سوی غرب مطرح شد اما با درایت امام راحل به عنوان فقیهی با بصیرت این توطئه که با هدف خدشه به تمامیت ارضی صورت گرفت نقش بر آب شد و این تفاوت رهبری ولایت مطلقه فقیه با دیگران است.

خطیب نماز جمعه کاشان با یادآوری چهار جنگ اسرائیل با اعراب در سال‌های 1948، 1956،1967 و 1973 تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب و صدور فرهنگ اسلام ناب، پیروزی‌هایی در برابر اسرائیلی‌ها نظیر جنگ‌های هشت و 33 روزه برای مقاومت اسلامی رقم خورد.

نمازی در ادامه خطبه‌ها به برخی دیگر از حوادث جهان اسلام پرداخت و گفت: پیشروی‌های ارتش سوریه معادلات سیاسی را چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی به نفع ملت و دولت سوریه تغییر داد تا جایی که شکاف‌های عمیقی را در میان تروریست‌ها ایجاد کرد تا جایی که عده‌ای از آنان به حضور بدون پیش شرط در پای میز مذاکره در ژنو رضایت دادند در حالی که پیش از این هرگونه مذاکره‌ای را منوط به کناره‌گیری بشار ‌اسد کرده بودند.

وی همچنین اتفاقات و بحران‌های داخلی اخیر کشور مصر را نیز نشأت‌ گرفته از توطئه‌های صهیونیزم دانست و گفت: نقش صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در کشتار و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم مصر به عنوان مهمترین سرزمین عربی اسلامی و همچنین برکناری مرسی غیر قابل انکار است.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به سفر محرمانه مسئولان ارتش و اعضای دولت فعلی مصر به اسرائیل پیش از برکناری مرسی اشاره و متذکر شد: نتیجه این مذاکرات و سفر مدتی بعد مشخص و توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای آشوب در سرزمین اسلامی دیگر عیان شد.

نمازی همچنین انفجارات و اقدامات تروریستی اخیر در کشور عراق را محکوم و هدف این اقدامات را تضعیف و سرنگونی دولت شیعی این کشور قلمداد کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی، یاد و خاطره خبرنگاران دوران دفاع مقدس را پاس‌داشت.

انتهای پیام/63009/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول