اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عملیات پالایش پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

صدور 2800 پروانه کار در تعمیرات اساسی فاز 9 و 10 پارس جنوبی

رئیس عملیات پالایش پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی از صدور دو هزار و 800 پروانه کار در تعمیرات اساسی فاز 9 و 10 پارس جنوبی خبر داد.

صدور 2800 پروانه کار در تعمیرات اساسی فاز 9 و 10 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سعید مختاری شامگاه پنج‌شنبه در بازدید از فازهای 9 و 10 اظهار داشت: نقش پارس جنوبی در تامین گاز کشور بی‌نظیر است و بر اساس آمار موجود بیش از 44 درصد گاز شور در این منطقه تامین می‌شود.

وی افزود: انجام تعمیرات اساسی از مهم‌ترین پروژه‌ها و عملیات‌ها در پارس جنوبی است و در فازهای 9 و 10 نیز از جایگاه خاصی برخوردار است.

رئیس عملیات پالایش پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی فازهای 9و10 طبق برنامه زمان‌بندی شده با موفقیت به پایان رسید.

مختاری تصریح کرد: شروع تعمیرات اساسی با فاز 9 به مدت 16 روز بر اساس برنامه 32 روزه و با عملیات پیگ‌رانی در خط لوله 32 اینچ زیر دریایی از سکوی SPD10 به منظور ارزیابی رسوبات خط لوله زیردریایی انجام گرفت و پس از طی 16 روز طبق برنامه با فاز 10 خاتمه یافت.

این مسئول از انجام 1055 دستور کار تعمیراتی در بخش پالایش خبر داد و ادامه داد: این مهم با تلاش کارکنان و مدیران با موفقیت انجام شد.

وی از صدور بیش از 2 هزار و 800 پروانه کار در تعمیرات اساسی فاز 9 و 10 پارس جنوبی خبر داد و گفت: تعداد 2 هزار و 865 پروانه کار شامل 311 پروانه کارشعله باز، 2 هزار و 456 پروانه کارگرم و 98 پروانه کارسرد در فازهای 9 و 10 در دستور کار قرار گرفت.

رئیس عملیات پالایش پالایشگاه پنجم به مهم‌ترین اقدامات در بازه تعمیرات اساسی امسال اشاره کرد و اذعان داشت: بازدید و بازرسی، اجرای طرح اصلاحی نصب کوپن خوردگی در مسیر خط لوله "32 خوراک از فازهای 6و7و8، اجرای طرح اصلاحی نصب ولو ایزوله در مسیر تخلیه کمپرسورهای واحد احیاء و نم زدایی آب، تعویض Demister Pad و لاین خروجی از جداکننده DSO به اتمسفر به دلیل خوردگی و فرسودگی از مهم‌ترین این اقدامات است.

مختاری متذکر شد: تمیزکاری مبدل‌های واحد تثبیت میعانات گازی و تصفیه پروپان و بوتان، تعویض مولکولارسیوهای مربوط به هر سه Dryer ردیف اول تصفیه گاز،‌ بازدید و بازرسی داخلی تانک ذخیره آمین در ردیف‌های گازی دوم و چهارم، تعویض کوپن‌های خوردگی در قسمت‌های مختلف و واحد سیلابه گیر، دانلود لاجیک جدید سیستم FGS در ITR ها، اعمال پوشش در Pre-Flash درام واحد تثبیت میعانات گازی فاز 10 و اجرای طرح اصلاحی مسیر آنالایزرStack واحد بازیافت گوگرد بخش دیگر از این اقدامات در تعمیرات اساسی امسال بود.

انتهای پیام/2451/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول