اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

فازهای 17 و 18 پارس جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فازهای 17 و 18 پارس جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمدرضا زهیری پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان صنعت نفت و متخصصان این صنعت و جمعی از مدیران گفت: پارس جنوبی از مناطق تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز کشور است و بیش از 43 درصد گاز کشور در این منطقه تولید می‌شود.

وی افزود: در تمام فازهای در دست اجرا شاهد تلاش و فعالیت صنعت نفت و شرکت نفت و گاز پارس هستیم و نقش متخصصان ایرانی و شرکت‌های داخلی در پیشرفت فازهای مختلف بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود در شرایط کنونی روزانه بیش از 290 میلیون متر مکعب گاز در پارس جنوبی تولید و شیرین‌سازی می‌شود.

زهیری تصریح کرد: در سال 91 بیش از 88 میلیارد مترمکعب گاز از فازهای مختلف در پارس جنوبی برداشت شده است.

وی عنوان کرد: امروز شاهد آغاز عملیات راه‌اندازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بودیم که بخش دیگری از این فاز نیز طی دو ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، فاز 12 پارس جنوبی تا مهرماه در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و گاز این فاز به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی برداشت می‌شود.

زهیری از بهره‌برداری از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: با تلاش متخصصان صنعت نفت امیدوار هستیم فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیز تا اسفندماه امسال وارد مدار شود و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اهمیت راه‌اندازی فازهای 15 و 16 از تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز در این فازها خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کامل، این پالایشگاه قادر است روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق کند.

وی عنوان کرد: گاز ترش مورد نیاز این پالایشگاه از فازهای 6 و 7 و 8 میدان پارس جنوبی تامین شده و اکنون قادر است با شیرین‌سازی گاز ترش دریافتی روزانه 12,5 میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق کند.

زهیری اظهار داشت: مرحله شیرین‌سازی گاز ترش ورودی به این پالایشگاه آغاز شده و تیم‌های تخصصی راه‌اندازی هم در حال بالابردن فشار گاز برای اجرای سایر مراحل عملیاتی ورود گاز به واحد شیرین‌سازی هستند.

وی گفت: باید از تمام امکانات و توان موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی بهره ببریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

انتهای پیام/2451/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول