اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روز قدس، روز شکفتن حنجره‌هاست

روز قدس، روز حماسه و شکفتن حنجره‌ها و جوانه زدن مشت‌های گره کرده آزادیخواهان است.

روز قدس، روز شکفتن حنجره‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، فلسطین سرزمینی مقدس و مسجدالاقصی نخستین قبله‌گاه مسلمانان جهان است.

هجوم بی‌رحمانه و ناعادلانه رژیم صهیونیستی بر سرزمین مقدس فلسطین و اشغال آن از جمله تحولات بزرگ منطقه بوده که به یک دغدغه بزرگ در جهان اسلام مبدل شده است.

اقدام صهیونیسم‌ها در اشغال بیت‌المقدس و سیطره بر نخستین قبله‌گاه مسلمانان جهان هرگز نتوانست پاکی و قداست این مکان مقدس و جایگاه والای آن را در جهان عرب و اسلام خدشه‌دار کند.

قدس شریف سرزمینى است که در بین سه دین از ادیان بزرگ معاصر یعنى اسلام، مسیح و یهود که داراى پیروان زیادی در جهان هستند، اهمیت بسیار زیادى دارد و مقدس شمرده مى‏شود.

مهم‌ترین ویژگى بیت‏المقدس به لحاظ دینى تقدس جهانی آن است که در واقع قدس براى هر سه دین بزرگ آسمانى مذکور اهمیت و ارزش دارد.

*تلالؤ نبرد قدرتمندان اهل ایمان در مقابله با کفر در روز راهپیمایی قدس

حضرت امام خمینی (ره) در 16 مرداد سال 58 در راستای حمایت ملی و حتی فرا ملی از ملت مظلوم فلسطین، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز جهانی قدس» اعلام کردند تا عموم مسلمانان جهان را به همبستگی اسلامی دعوت کنند.

این فرمان رهبر انقلاب اسلامی نشان داد که در صورت اتحاد مسلمانان جهان و تلاش برای دفاع از حریم اسلام، قرآن و قبله مشترک، هرگز کفار و منافقان اجازه تجاوز به حریم اسلام و مقدسات آن را نخواهند داشت.

روز قدس با حضور مقتدرانه ملت‌های مسلمان جهان برای حمایت از حقوق آنها به نوعی تلالؤ نبرد قدرتمندانه اهل ایمان در مقابله با کفر است.

«مسجدالاقصی» نقطه عطف توجه و عشق مسلمانان به بیت‌المقدس است که به همین دلیل به کانون تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تبدیل شده و این رژیم تمام تلاش خود را برای از بین بردن ویژگی‌های اسلامی بیت‌المقدس و یهودی سازی این شهر معطوف کرده است.

*راهپیمایی روز قدس مصاف علنی مسلمانان با جهان کفر است

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس از اقدام‌های مهم هر مسلمانی است.

حمیدرضا خصوصی‌ثانی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس مصاف علنی با تمام جهان کفر و استبداد است، تصریح کرد: همگی برای رهایی مردم عزیز قدس و سرزمین فلسطین جانانه در راهپیمایی این روز شرکت می‌کنیم.

وی افزود: حضور در راهپیمایی روز قدس نبرد قدرتمندانه اهل ایمان، اسلام و قرآن در مقابله با استبداد جهانی است.

*روز قدس مشت محکمی بر زیاده طلبی‌های صهیونیسم است

فرماندار صومعه‌سرا نیز اظهار کرد: ملت باید در روز راهپیمایی قدس حماسه دیگر و متفاوت‌تر از قبل را رقم بزنند.

میرزا حسینعلی‌زاده، تحولات کنونی منطقه را ناشی از بیداری اسلامی دانست و افزود: این بیداری بزرگ نشأت گرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی نظام جمهوری اسلامی در حال گسترش به تمام مناطق دنیاست، ادامه داد: اتحاد در سایه این بیداری نهفته است.

فرماندار صومعه‌سرا اضافه کرد: اسلام دینی مترقی بوده و خواهان تعالی واقعی انسان و کشورهای جهان است.

وی، مشکلات کنونی سوریه، مصر و فلسطین را بسیار عدیده و سخت خواند.

حسینعلی‌زاده با تصریح بر این‌که شرکت در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر زیاده‌طلبی‌ها و زیاده گویی‌های استکبار و صهیونیسم است، یادآور شد: حضور مقتدرانه در صحنه‌ها توطئه‌های دشمنان اسلام و مسلمانان را سرکوب می‌کند.

*قدس روز بیداری مسلمانان جهان است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا نیز قدس را نماد اتحاد مسلمانان جهان خواند.

فرامرز فرج‌پور افزود: وحدت اسلامی و ملی مسلمانان در روز راهپیمایی قدس شریف بارزتر می‌شود.

وی با بیان اینکه قدس روز بیداری مسلمانان جهان است، اذعان کرد: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس از واجبات هر مسلمانی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا، هماهنگی‌های لازم برای حضور کارکنان بنیاد شهید، خانواده‌های شهدا و ایثارگران صومعه‌سرا برای شرکت در راهپیمایی روز قدس انجام شده است.

*تحولات کنونی منطقه اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس را مضاعف کرده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه‌سرا نیز به تحولات اخیر منطقه از جمله سوریه و مصر اشاره کرد و افزود: این تحولات و جنایات بی‌رحمانه در حق مسلمانان بی‌دفاع به تبع اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس را مضاعف کرده است.

حسین بالو، اثبات ادعای حمایت از مردم مظلوم فلسطین را منوط به حضور گسترده ملت در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دانست.

وی تصریح کرد: حق مردم مظلوم فلسطین با جنایت‌گری‌ها و چپاول صهیونیسم ضایع شده است و همه باید از حقوق برادران دینی خود دفاع کنیم.

این مسئول، از حضور و مشارکت تمام کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه‌سرا در راهپیمایی روز قدس این شهرستان خبر داد.

*شرکت در راهپیمایی روز قدس تکلیفی به‌عهده تمام مسلمانان است

رئیس اداره برق صومعه‌سرا نیز شرکت در راهپیمایی روز قدس را وظیفه تمام مردم مسلمان دانست.

علیرضا تحویلداری، با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس، مقدس و دینی است، تصریح کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس تکلیفی به‌عهده تمام مسلمانان است.

وی، راهپیمایی روز قدس را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین برشمرد و خاطرنشان کرد: بنده به همراه خانواده و تمام کارکنان اداره برق صومعه‌سرا در راهپیمایی روز قدس حضور می‌یابیم.

انتهای پیام/84003/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول