اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نقده:

وسعت فلسطین به وسعت دنیای اسلام است

امام جمعه نقده گفت: فلسطین محدود به مظلومان محصور آن نیست، بلکه وسعت فلسطین به وسعت دنیای اسلام است.

وسعت فلسطین به وسعت دنیای اسلام است

حجت‌الاسلام محمد حیدری زاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس کنونی شرکت در راهپیمایی روز قدس به عنوان مسئله‌ای مهم، بیش از یک وظیفه انسانی مطرح می‌شود که این موضوع با دعوت مراجع عظام تقلید و در رأس آنان مقام معظم رهبری برای شرکت در راهپیمایی به وظیفه شرعی و دینی مسلمانان تبدیل شده است.

وی با اعلام اینکه روز جهانی قدس یادگار ارزشمند امام راحل(ره) برای دنیای اسلام بوده است، تصریح کرد: این اقدام روشنفکرانه امام خمینی(ره) نمودی از احیای شعائر اصیل اسلام و فرمایشات امیرالمومنین(ع) در دفاع از حقوق مظلومان در برابر ظالمان و مستکبران قلمداد می‌شود.

حیدری زاد با تأکید بر اینکه اولویت نخست سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره زیر بار سلطه دیگران نرفتن و پرخاش علیه ظالمان بوده است، خاطرنشان کرد: امروز دنیا به تبعیت از ایران اسلامی یک‌دل و یک‌صدا برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین قیام می‌کند تا بار دیگر لرزه بر تن دشمنان و زیاده‌خواهان بیاندازد.

وی به جریانات سیاسی اخیر در منطقه اشاره کرد و افزود: اکنون که مجددأ دور باطل سازش خاورمیانه به سرکردگی آمریکا مطرح شده است، به وضوح اقدامی در راستای حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیست و حرکتی علیه ملت فلسطین است که ملل اسلامی با حضور خود در راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهند که فلسطین تنها شامل تعدادی مظلوم محصور نیست، بلکه وسعت فلسطین به وسعت دنیای اسلام است.

حیدری زاد راهپیمایی روز قدس را نمایش قدرت امت اسلامی علیه دشمنان قرآن و اسلام عنوان و تصریح کرد: مردم ملت‌های اسلامی شرکت در راهپیمایی روز قدس را وظیفه دینی و انسانی خود می‌دانند و با حضور پررنگ خود، اتحاد و انسجام خود را بار دیگر به نمایش می‌گذارند.

وی به شرایط حساس کنونی منطقه اشاره کرد و گفت: اقدام نابخردانه اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله لبنان و جریانات اخیر مصر و سوریه، همگی حاکی از خیزش نظام سلطه علیه امت اسلامی است که اگر با پاسخ کوبنده امت‌های اسلامی مواجه نشود، سبب جسارت بیش‌تر آنان و تداوم تجاوزهای آنان به خاک دولت‌های اسلامی می‌شود.

امام جمعه نقده همه مسلمانان را برای حضور در این راهپیمایی دعوت کرد.

انتهای پیام/61006/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول