اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

حمایت از قدس وظیفه همه مسلمانان جهان است

امام جمعه بافق، روز قدس را دفاع از سرزمین مظلوم و ستم کشیده فلسطین دانست و گفت: حمایت از قدس و فلسطین وظیفه همه مسلمین جهان است.

حمایت از قدس وظیفه همه مسلمانان جهان است

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: تجلیل از روز قدس محور همدلی، وحدت، همسویی و همبستگی میان ملت مسلمان در گوشه و کنار جهان است.

وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با ابتکار شخصیت آگاه، بیدار و دارای اندیشه‌های اسلامی و انسانی یعنی امام خمینی (ره) به عنوان روز قدس نامگذاری شد.

سلیمانی یادآور شد: سرزمین مظلوم فلسطین و نخستین قبله مسلمانان، 66 سال قبل توسط اشغالگران صهیونیستی اشغال شد که تاکنون تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد و برخی از حُکام و دولتمردان کشورهای اسلامی در برابر این واقعه سکوت اختیار کرده‌اند.

امام جمعه بافق با بیان اینکه نخستین قبله مسلمین وابسته به هیچ مذهب و یا گروهی نیست، اظهار داشت: همه مسلمانان که قرآن کریم، پیامبر (ص)، نبوت و وحی را قبول دارند، باید از روز قدس حمایت کنند.

سلیمانی ادامه داد: در واقع فلسفه روز قدس، حمایت از مسلمانان مظلوم و بی‌گناه فلسطین و اعلام آمادگی برای کمک به آنها و نجاتشان از چنگال بی‌رحم صهیونیست‌هاست.

وی بیان کرد: مردم ولایتمدار بافق همانند گذشته با اعتقاد و با باورهای مذهبی در کنار هم برای تجلیل و اعلام پشتیبانی از روز قدس شرکت می‌کنند که مشارکت آنان کاملا مطلوب، پسندیده و زیبا است.

امام جمعه بافق اضافه کرد: شرکت مردم این شهرستان در راهپیمایی باشکوه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز وحدت بخش جمعه و اعلام حمایت از روز قدس، نمادی از وحدت و همبستگی میان مسلمانان و مردم بی‌دفاع فلسطین است که قابل تحسین است.

سلیمانی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه روز قدس، عزت دادن به قدس شریف و مردم فلسطین است، خاطرنشان کرد: باید همه مسلمین شرکت در روز قدس را وظیفه ایمانی، دینی و اسلامی خود بدانند و از این روز حمایت کنند.

وی از همه مردم بافق خواست که در مراسم روز قدس و حمایت از نخستین قبله مسلمانان عالم، شرکت کرده و پشتیبانی خود را از این روز و مردم تحت ستم و آواره فلسطین اعلام کنند.

امام جمعه بافق ابراز امیدواری کرد: مردم همیشه در صحنه بافق و روستاهای اطراف که قبلا ثابت کرده‌اند در همه عرصه‌ها پیشتاز هستند، این بار نیز در روز جهانی قدس با فریادهای کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، مراتب نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و نوکرانش اعلام دارند.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول