اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

رژیم صهیونیستی از هیچ قومی به مانند ایرانیان نمی‌هراسد

امام جمعه اردبیل گفت: رژیم غاصب صهیونیستی از هیچ قومی به مانند قوم ایران و شیعه در هراس و نگرانی نیست چرا که تنها قوم مقابله کننده با توطئه‌های این رژیم در حال حاضر ایران اسلامی است.

رژیم صهیونیستی از هیچ قومی به مانند ایرانیان نمی‌هراسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در جمع احیا‌کنندگان شب قدر در اردبیل در مصلای اردبیل اظهار داشت: شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان آخرین شب قدر دو خصوصیت دارد که نسبت به شب‌های قدر دیگر شاخص به نظر می‌رسد و آن اینکه شب قدر بودن امشب محتمل‌تر از شب‌های دیگر است چرا که علمای شیعه روی این موضوع اتفاق نظر دارند و از سویی کشف و شهود‌ها نشان می‌دهد که احیای شب سوم برتر و بالاتر از دو شب دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان منتسب به امام عصر (عج) است هر چند که تمام شب‌ها منسوب به انسان کامل است اما حجت بزرگ شیعیان سوره انا انزلناه فی لیلة القدر است که حکایت از فرود آمدن ملائک به محضر انسان کامل می‌باشد.

امام جمعه اردبیل با بیان علائم و نشانه‌های ظهور و نزدیکی آن یادآور شد: هدف ما از این بحث این است که توقع ظهور در بین موالیان اهل بیت ارتقا یابد و دوستداران اهل بیت (ع) و ظهور حضرت مهدی (عج) همیشه خود را مهیا و آماده کنند تا به اردوگاه آن حضرت بپیوندند.

عاملی علاقمندی شیعیان را برای ملحق شده به 313 نفر از یاران آن حضرت و قرار گرفتن در بین 30 یار خاص آن حضرت را یادآوری شد و گفت: همه ما آرزو داریم که در دولت مهدویت نقشی ایفا کنیم و به این نقش‌آفرینی خود افتخار داشته باشیم.

وی افزود: یکی از نشانه‌های ظهور به عنوان آثار قابل مشاهده و لمس فراگیری فساد در جامعه و تلاش بشر برای ارضای امیال جنسی و هوا و هوس خود، رایج شدن فساد در بین زنان، ربا و  وارد شدن پول‌های حرام و ناپاک به جامعه و به وجود آمدن یک فضای هرج و مرج و فتنه و خونریزی است که به شدت اختلافات افزایش یافته و کشت و کشتار افزون‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان دومین علامت و علائم ظهور را هجمه و فشار به سوی امت رسول‌الله توصیف و عنوان کرد: این فشار و هجمه هیبتی برای امت نبی مکرم اسلام (ص) باقی نمی‌گذارد و حاکمان مزدور حوزه تمدن اسلامی تمام اقتدار و ابهت‌ها را می‌شکند.

عاملی سومین علامت ظهور را پدیدار شدن فقهای شر اعلام کرد و بیان داشت:‌ فقهایی که جرات و جسارت صدور فتوای خونریزی و از بین رفتن عرض و آبروی امت را پیدا می‌کنند و به راحتی نسبت به این موضوعات فتوا صادر می‌کنند.

وی دیگر علائم ظهور را رونق گرفتن بازار ربا و از بین رفتن آبروی اشخاص اعلام کرد و افزود: در این دوران پیدا کردن لقمه حلال بسیار سخت و گاه ناممکن می‌‌شود و اعتماد اجتماعی نیز از بین می‌رود.

امام جمعه اردبیل رونق بازار قمار و ساز و آواز را به همراه رونق گرفتن بازار شایعه و دروغگویی و بی‌تفاوتی به حق‌الناس و حق‌الله را جزو علائم ظهور حضرت مهدی (عج) توصیف و تصریح کرد: در عصر ظهور فتنه‌ها بسیار متعدد و شر ازمنه ظاهر می‌شود و تبرج ظاهری خود را نمایان کرده و بسیاری از افراد به دنبال میل شهوت و امیال‌گونه خود هستند.

عاملی با یادآوری اینکه در عصر ظهور حضرت مسیح (ع) آمده و به عنوان سردار لشکر حضرت امام عصر (عج) در فلسطین حضور یافته و در دروازه شهر بیت‌المقدس بیش از 70 هزار یهودی را قلع و قمع می‌کند، ادامه داد: اگر به همه این علائم و نشانه‌های ظهور توجه کنیم به خوبی مشاهده می‌کنیم که بسیاری از این برجستگی‌ها و شاخص‌ها امروز ظهور و بروز پیدا کرده و ما چندان فاصله‌ای با عصر ظهور و خروج حضرت مهدی (عج) از مکه و تکیه بر کعبه و سخن از حق و حقیقت گفتن نداریم.

وی گفت: بیقراری‌ها و کشتار شیعیان در عراق دیگر علائم ظهور آن حضرت است که به هم ریختن اوضاع عراق، عربستان و برخی از کشورهای منطقه و همچنین اوضاع نابسامان گروه‌های شیعه در کشورهای مختلف حکایت از نزدیکی عصر ظهور دارد که امیدواریم با ظهور آن حضرت ریشه فساد و تباهی از بین رفته و بیرق صلح و آرامش در جامعه برقرار شود.

نماینده ولی فقیه در استان یکی دیگر از نشانه‌های ظهور را شیعه‌کشی اعلام و تاکید کرد: اگر امروز شیعیان مورد هجمه شیاطین روزگار به ویژه صهیونیسم غاصب قرار گرفته حکایت از پدید آمدن یک پروسه جهانی برای شیعه‌کشی است و صهیونیسم از ترس اضمحلال و نابودی خود به چنین حرکتی تن داده است اما یقین داریم که رژیم صهیونیستی از هیچ قوم و طایفه‌ای به مانند ایرانی‌ها نمی‌هراسد.

عاملی یادآور شد: با ظهور آن حضرت حکومت واحد جهانی شکل می‌گیرد اما شکل‌گیری این حکومت نیاز به ابزار جهانی نیاز دارد که به نظر می‌رسد باید به این ابزارها و علائم نیز توجه و دقتی کافی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: علائم ظهور محقق شده است اما تنها علائم سال ظهور باقی است که امیدواریم با ظهور حضرت حجت (عج) در آینده نزدیک ضمن شکل‌گیری حکومت واحد جهانی صلح و آرامش در جهان جلوی خونریزی‌ها و کشتارهای بیرحمانه در حق مسلمانان، شیعیان و مظلومان جهان گرفته شود و عطش کاذب به وجود آمده فروکش کند.

انتهای پیام/62001/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول