اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار اصفهان خبر داد

بهره‌برداری از فاز دوم احیای میدان امام علی (ع) اصفهان در عید فطر امسال

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از برگزاری جشنی با حضور مردم اصفهان به منظور بهره‌برداری از فاز دوم پروژه عظیم احیای میدان امان علی(ع) در روز عید فطر امسال خبر داد.

بهره‌برداری از فاز دوم احیای میدان امام علی (ع) اصفهان در عید فطر امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: احیای میدانی با قدمت 800 ساله از افتخارات مدیریت فعلی شهرداری است.

وی با توضیح مختصری درباره قدمت و سابقه تاریخی 800 ساله این میدان و نقش پررنگ این میدان در دوران‌های مختلف تاریخی از جمله زرتشتیان، زمان حضور یهودیان، سلجوقیان و صفویه از فراموش شدن آن در 100 ساله گذشته گفت.

معاون عمرانی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه بهترین اسم برای این طرح و پروژه عظیم؛ احیای میدان امام علی (ع) است، چرا که این میدان مهم اقتصادی - تجاری، فرهنگی، تاریخی و میراثی برای سال‌های متمادی به دست فراموشی سپرده شده بود و امروز با برنامه ریزی مدیریت فعلی شهرداری اصفهان بار دیگر احیا و به شهروندان اصفهان تقدیم می‌شود.

* همکاری سه مجموعه اجرایی استان برای تکمیل این طرح

این مسئول از همکاری سه مجموعه بزرگ اجرایی استان و کشوری از جمله مسکن و شهرسازی، میراث فرهنگی و مدیریت شهری برای تکمیل و پیشبرد عمرانی طرح عظیم احیای میدان امام علی(ع) گفت و تاکید کرد: چنانچه همکاری هر کدام از این سه مجموعه نبود امروز شاهد چنین طرح عظیمی نبودیم.

معاون عمرانی شهردار اصفهان از تصمیم جدی مدیریت فعلی شهرداری از سال 88 مبنی بر ورود خودش به عنوان پیمانکار اصلی این طرح خبر داد و افزود: با این ورود جدی کارشناسان و مسئولان شهری شاهد پیشرفت خوب اجرایی این طرح شدیم.

* افتتاح تکمیلی و فاز سوم پروژه تا یک سال دیگر

وی تصریح کرد: فاز نخست این طرح در سال 89 با افتتاح زیرگذر به بهره‌برداری رسید و با همکاری و تلاش مدیران شهری عید فطر سال 92 فاز دوم این طرح عظیم را افتتاح خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره کوتاه به ادامه کارهای ساخت و ساز برای تکمیل این پروژه عظیم عنوان کرد: در آینده نه چندان دور شهروندان اصفهانی شاهد تکمیل و بهره‌برداری فاز سوم این پروژه بزرگ خواهند بود.

قاری‌قرآن از جمله پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های طرح احیای میدان امام علی(ع) را طرح آزادسازی مغازه‌های کاسبان و بازارهای میوه فروشان و ذغال‌فروشان اطراف این محوطه دانست و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی خوب مدیریت شهری فعلی این کار به طور همزمان با ساخت و سازهای پروژه در مهر سال 91 بطور کامل و خوبی صورت گرفت.

معاون عمرانی شهردار اصفهان از ساخت و تکمیل شدن یک تا یک ونیم سال دیگر فاز سوم این طرح توسط مدیریت شهرداری خبر داد و اضافه کرد: بلافاصله بعد از بهره‌برداری فاز دوم این طرح در عید فطر اقدام به تکمیل قسمت جلوخان میدان امام علی (ع) خواهیم کرد.

* مشکلات مالی کوچک‌ترین مانع در روند اجرای طرح بود

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ساده‌ترین و راحت‌ترین مسئله در بحث پروژه احیای میدان امام علی(ع) مباحث مربوط به بخش اقتصادی و مالی است.

این مسئول تصریح کرد: این بدان معنا است که کلیه مشکلات و کمبودهای بودجه و مالی که در هر پروژه بزرگی وجودش طبیعی است، در قبال مشکلات و موانع عظیم دیگر در سر راه روند اجرایی این طرح کوچک و غیر قابل اهمیت است.

قاری‌قرآن از جمله پیچیدگی‌ها و مشکلات این طرح را واقع شدن این میدان در یک منطقه حساس شهری از لحاظ بافت تاریخی و همچنین حضور این میدان در یک فضای تجاری، اقتصادی و مذهبی در مرکز شهر عنوان کرد.

*تلاش و جدیت مسئولان پروژه مثال زدنی است

وی از جدیت همه معاونان و مدیران شهری و همچنین مسئولان پروژه سخن گفت و ابراز داشت: از چهار سال گذشته تا به امروز بطور مستمر هفته‌ای یکبار جلسه کارشناسان و کارگروه‌های تخصصی ترک و تعطیل نشده و همه گزارش‌ها روند اجرایی این پروژه به نمایندگانی از میراث فرهنگی استان و سازمان عمران و نوسازی داده می‌شود.

معاون عمرانی شهردار اصفهان در پایان از برگزاری جشنی با حضور مردم اصفهان به منظور بهره‌برداری فاز دوم پروژه عظیم احیای میدان امان علی (ع) در روز عید فطر امسال خبر داد و گفت: درصدد هستیم که بعد از این بهره‌برداری، طی یک مراسم رسمی و با حضور یک چهره شاخص کشوری فاز دوم را در روزهای آتی و بعد از ماه مبارک رمضان افتتاح کنیم.

انتهای پیام/63001/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول