اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک عنوان کرد

فعالیت 30 مزرعه خرد پرورش قزل‌آلا در آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: 30 مزرعه خرد پرورش ماهی قزل‌آلا در شهرستان آبیک مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 30 مزرعه خرد پرورش قزل‌آلا در آبیک

بیژن لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: از 30 مزرعه خرد پرورش ماهی قزل‌آلا در شهرستان آبیک، 18 مزرعه سالانه با ظرفیت تولید واقعی 206 تن، دو مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین سالانه با ظرفیت 3.1 میلیون قطعه و یک واردکننده ماهیان زینتی آب شور سالانه با ظرفیت پنج هزار قطعه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: چهار مزرعه خرد پرورش ماهی گرمابی با ظرفیت تولید 32 تن و یک مزرعه 20 هکتاری در شهرستان آبیک وجود دارد که در حال حاضر به دلیل کم‌آبی غیر فعال است.

این مسئول ادامه داد: دو طرح مجتمع پرورش ماهیان گرمابی در روستای قره‌قباد در حوزه رودخانه شور و مجتمع پرورش ماهیان سردآبی روستای خوزنان با ظرفیت چهار هزار تن در حال احداث است.

آبیک ظرفیت پرورش کپور و آمور را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک ظرفیت تولید حداقل دو هزار و 500 تن ماهی قزل‌آلا و یک هزار تن ماهیان گرمابی به ویژه کپور و آمور را دارد که این مهم با در نظر گرفتن تمهیدات خاص، اعمال مدیریت ویژه و استفاده از فناوری مرتبط امکان‌پذیر است.

لطفی اضافه کرد: از هفت هزار و 500 هکتار زمین شناسایی شده اولیه، با توجه به عمق مناسب زه‌آب‌ها، میزان یک هزار و 540 هکتار از اراضی واقع در جنوب غرب روستای یعقوب‌آباد برای عملیات اجرایی احداث مجتمع پرورش ماهیان گرمابی در فازهای چندگانه تعیین شده است.

وی ایجاد اشتغال، تولید و حتی اصلاح خاک از طریق افت سطح آب زیرزمینی را از اهداف اجرای طرح پرورش ماهی در اراضی رودخانه شور برشمرد و بیان کرد: طبق محاسبات به عمل آمده ایجاد 300 شغل و تولید بیش از سه هزار تن ماهی امکان‌پذیر است.

احداث سایت پرورش ماهی در خوزنان

این مسئول از احداث سایت پرورش ماهی در روستای خوزنان خبر داد و اذعان کرد: سایت خوزنان با مساحت 20 هکتار در محدوده دهستان زیاران واقع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: تولید پروتئین سفید به ظرفیت یک هزار تن در سال، تولید بچه‌ماهی قزل‌آلای مورد نیاز مجتمع و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای 210 نفر، از اهداف احداث سایت روستای خوزنان است.

لطفی از تولید ماهیان گرمابی به میزان 32 تن در سه کارگاه، تولید ماهیان سردآبی به میزان 206 تن در 18 کارگاه، تهیه و تکثیر ماهیان زینتی به میزان سه میلیون و یک صد هزار قطعه در دو واحد شهرستان آبیک خبر داد.

وی گفت: همچنین 55 نفر روز از آموزش‌های لازم در زمینه پرورش ماهی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به جامعه هدف ارائه شده است.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول