اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه دامپزشکی رفسنجان‌:

ماهی‌ زرده و کوسه ماهی مصرف خوراکی ندارند

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت‌: شهروندان از مصرف ماهی‌ زرده و کوسه ماهی که مصرف صنعتی دارند‌، پرهیز کنند.

ماهی‌ زرده و کوسه ماهی مصرف خوراکی ندارند

محمود مقامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت:‌ دو نوع ماهی ‌‌زرده ‌و ‌‌کوسه ماهی ‌که مصرف صنعتی دارند در رفسنجان توسط دوره‌گردان به عنوان مصرف خوراکی به فروش می‌رسد.

وی بیان داشت: سال گذشته 600 کیلو‌گرم از این نوع ماهی‌ در رفسنجان ضبط و معدوم شد، اما باز هم فروش آن در کنار میدان‌ها و در هوای آزاد متوقف نشده است.

مقامی با بیان اینکه مصرف صنعتی این ماهیان در تولید خوراک دام و طیور به کار گرفته می‌شود‌ از شهروندان خواست ‌از خرید این نوع ماهیان خود‌داری کنند‌.

وی افزود‌: گوشت این ماهیان سفید و شبیه شیر ماهی است و عموم مردم این ماهیان را به علت ارزان قیمتی مرغوب دانسته و تهیه می‌کنند.

‌مقامی با اشاره به وجود دو واحد بسته‌بندی ماهی و برچسب‌گذاری و 100 واحد عرضه مرغ و ماهی در رفسنجان عنوان کرد: این مغازه‌داران ماهیان خود را از چابهار‌، بندر‌لنگه و بندر‌عباس خریداری و در این جا پس از بررسی و انجام آزمایشات بر روی ماهی‌ها‌، مجوز فروش در مغازه با شرایط نگهداری در ‌سردخانه و در یخ به آنها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان در پی کشف و جمع‌آوری مواد فاسد و غیر‌خوراکی اقدام می‌کنند، گفت: مردم مراقب سلامتی خود باشند و از تهیه مواد غذایی فاسد شدنی‌ در هوای گرم از سودجویان ‌خودداری کنند.

انتهای پیام/80016/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول