اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات استان سمنان خبر داد

پرورش متراکم ماهیان گرم آبی در استان سمنان

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پرورش متراکم ماهیان گرم آبی به عنوان یکی از برنامه‏ های اولویت‏ دار شیلات این استان در سال‏ جاری خبر داد.

پرورش متراکم ماهیان گرم آبی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مسعود مهدوی گفت: در این شیوه، پرورش ماهیان گرم آبی از جمله فیتوفاک، بیگ هد (سر بزرگ)، آمور و کپور مد نظر است.

وی تصریح کرد: به خاطر نوع تغذیه و استخرهای پرورش این ماهیان در استان که عموماً به صورت پوشش ورق پلی‏تن هستند، فعالیت‏ها بیشتر برای پرورش متراکم گونه کپور در نظر گرفته شده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: وجود ظرفیت بالای استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان و اجرای موفق این طرح می‏تواند منجر به افزایش قابل توجه تولید این نوع ماهی در استان شود.

مهدوی درباره سایر برنامه‏ های شیلات در سمنان گفت: مراحل پایانی مطالعات بررسی و امکان‏ سنجی پرورش گونه جدید ماهی تیلاپیا در استان، مکان‏یابی برای ایجاد شهرک ماهیان زینتی، ادامه پرورش ماهیان خاویاری که در سال دوم اجرا با موفقیت و رسیدن میانگین وزن ماهیان موجود به بالای سه کیلوگرم در حال انجام است، پیگیری توسعه آبزی پروری در استان و معرفی متقاضیان طرح‏های شیلاتی برای اخذ تسهیلات از محل طرح توسعه بخش کشاورزی و مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی به منظور استفاده بهینه از آب‏های موجود با افزایش تولید در واحد سطح در دست اجراست.

مهدوی یادآوری کرد: در سال گذشته، تولید آبزیان استان با 18 درصد رشد به 740 تن رسید که 231 تن ماهی گرم آبی از 170 باب استخر ذخیره آب کشاورزی و 509 تن ماهیان سردآبی از 59 مزرعه پرورش ماهی در استان بود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین از تولید بیش از 3/1 میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی خبر داد و افزود: 200 هزار قطعه بچه ماهی زینتی نیز در استان تکثیر و پرورش داده شد.

مهدوی اظهار امیدواری کرد: که با روند پیشرفت توسعه آبزی پروری در استان، تولید سال‏ جاری نسبت به سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار شود.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول