اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازندگی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

1400 دانشجو دانشگاه‌های خراسان جنوبی عازم مناطق محروم می‌شوند

مدیر سازندگی و کارآمد‌سازی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از اعزام بیش از یک‌هزار و 400 دانشجو از دانشگاه‌های استان به مناطق محروم خبر داد و گفت: حضور دانشجویان در مناطق محروم مرهمی برای زخم دل‌های محرومان و رنج‌دیدگان است.

1400 دانشجو دانشگاه‌های خراسان جنوبی عازم مناطق محروم می‌شوند

صادق ملایی امروز در  گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: اردوهای جهادی سبب دلگرمی و امیدواری محرومان شده و همچنین سبب می‌شود روستاییان بدانند که نظام آنها را فراموش نکرده است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی برای دانشجویان بسیار تاثیرگذار است، اذعان داشت: دانشجویان با حضور در اردوهای جهادی تجربیاتی را کسب می‌کنند که شاید با سال‌ها تلاش در دانشگاه نتوانند به این تجربیات دست یابند.

مدیر سازندگی و کارآمد‌سازی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی تصریح کرد: دانشجویان به عنوان مدیران آینده کشور با شرکت در اردوهای جهادی با محرومیت روستاهای کشور، مشکلات مردم، وضعیت کشاورزان و دامداران و مسائل و کمبودهای مدیریتی آشنا می‌شوند.

ملایی ادامه داد: حضور دانشجویان در اردوهای جهادی یک اقدام مثبت در کادرسازی برای آینده محسوب می‌شود.

وی متذکر شد: اردوهای جهادی یک حرکت استراتژیک است که در مقابل ناتوی فرهنگی دشمن انجام می‌شود.

فعالیت در بسیج دانشجویی امری جهادی است

مدیر سازندگی و کارآمد‌سازی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از اعزام بیش از یک‌هزار و 400 دانشجو از دانشگاه‌های استان به مناطق محروم خبر داد و گفت: دانشجویان به مناطق محروم اعزام می‌شوند تا به دور از تجملات دنیا بتوانند تکلیفشان را در طبق اخلاص گذاشته و مرهمی برای زخم دل‌های محرومان و رنج دیدگان باشند.

ملایی با بیان اینکه فعالیت در بسیج دانشجویی خود امری جهادی است، یادآور شد: خدمت برخاسته در این عرصه به دلیل تربیت نیروی‌های کارآمد برای انقلاب نوعی جهاد است و جهادی بودن تنها صرف شرکت در اردوهای جهادی نیست.

وی ادامه داد: هر حرکتی که اندیشه و آرمان‌های انقلاب اسلامی، باورهای مذهبی و انقلابی و با الهام از سیره و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر فرزانه جهان اسلام باشد به عنوان یک حرکت جهادی محسوب می‌شود.

مدیر سازندگی و کارآمد‌سازی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی متذکر شد: نکته مهمی که باید در باور همگان نهادینه شود این است که افرادی که پشت صحنه برای مهیا کردن شرایط لازم برای حضور دانشجویان در این امر مهم گام برمی‌دارند جهادگر محسوب می‌شوند.

ملایی هدف از برگزاری اردوهای جهادی در قالب گروه‌های دانشجویی را نهادینه کردن فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و دمیدن روحیه جهادی در آحاد ملت به ویژه دانشجویان به عنوان مدیران آینده انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی برگزاری اردوهای جهادی را منوط بر کیفیت لازم دانست و گفت: وظیفه مسئولانی که توفیق پاسداری از انقلاب اسلامی و خدمت به بندگان خدا نصیب آنها شده است این است تا دقت لازم در برنامه‌ریزی‌ها و نحوه حضور جهادگران را داشته تا گروه‌های اعزامی دانشجویی در کنار کمیت، کیفیت لازم را داشته باشد.

برگزاری همزمان طرح ولایت استانی یکی از مهمترین نقاط قوت گروه‌های جهادی

مدیر سازندگی و کارآمد‌سازی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی مهمترین اصل در برگزاری موفق اردوهای جهادی را برنامه‌ریزی دقیق و کامل از تمامی مراحل اردوها عنوان کرد.

ملایی با بیان اینکه امسال گروه‌های جهادی دانشجویی خراسان جنوبی حضور پرشور و فعالی داشته‌اند، اظهار داشت: به برکت ایمان و درک عمیق جهاد امسال شاهد جهادگران خواهر و برادر از تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بودیم.

وی اذعان داشت: یکی از مهمترین نقاط قوت اردوهای جهادی امسال برگزاری همزمان طرح ولایت استانی در طول اردو است.

اعزام 40 گروه جهادی به مناطق محروم از ابتدای سال جاری تا‌کنون

مدیر سازندگی و کارآمد‌سازی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خودسازی را یکی از مهمترین اهداف طرح هجرت دانست و تصریح کرد: با برگزاری دوره آموزشی، معرفتی و مهارتی، طرح ولایت برای جهادگران دانشجو در طول این بازه زمانی توسط اساتید و روحانیون به طور کامل محقق شده است.

ملایی گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 40 گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی اعزام شده‌اند و بعد از ماه رمضان و بعد از آن نیز 35 گروه جهادی به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی همچنین فعالیت‌های جهادگران را در زمینه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی، اشتغال‌زایی، کشاورزی، عمرانی، بهداشتی و درمانی دانست و افزود: ساخت مسجد، سرویس بهداشتی، پایگاه بسیج و پیگیری‌های لازم در ارتباط با رفع مشکل کم‌آبی روستا‌های چاه عباس و چاهک نهبندان توسط دانشجویان دانشگاه بیرجند در مدت 20 روز است.

مدیر سازندگی و کارآمد‌سازی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در پایان از زحمات مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی محمد زهرایی به دلیل توجهات ویژه به اردوهای جهادی تشکر کرد.

انتهای پیام/69017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول