اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

انعقاد 17 تفاهم‌‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی از انعقاد 17 تفاهم‌نامه با دستگاه اجرایی استان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها در زمینه عمرانی، امورات پیشگیرانه و امور فرهنگی و آموزشی است.

انعقاد 17 تفاهم‌‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی پیش از ظهر امروز در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال 84 بسیج سازندگی در خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون تعداد زیادی پروژه کوچک زود بازده را تحویل مردم و نیز مسئولان داده است.

وی افزود: شهرداری‌ها با توجه به محدودیت منابع مالی می‌توانند از ظرفیت تمام فعالیت‌های بسیج سازندگی با کمک نیروهای جهادی به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه با 17 دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه انعقاد کرده‌ایم، گفت: این تفاهم‌نامه‌ها در زمینه عمرانی، امورات پیشگیرانه و امور فرهنگی و آموزشی است.

زهرایی با اشاره به اینکه در پنج ساله دوم عمر بسیج سازندگی پروژه‌های زودبازده ابلاغ شده است، تاکید کرد: این پروژه‌ها دارای قابلیت کوچک، زودبازده، عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی است.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون 19 هزار نفر را به شکل گروه‌های جهادی و در قالب گروه‌های 15 نفره ساماندهی کرده‌ایم که نحوه ارایه خدمات این گروه‌های جهادی به شکل یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 15 روزه برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی اذعان داشت: برنامه‌های یک‌روزه ما توسط گروه‌های جهادی، حلقه صالحین و کارمندان دولت صورت می‌پذیرد، برنامه‌های سه روزه به عهده متخصصان و مهندسان است و برنامه های هفت روزه و 15 روزه به ترتیب توسط پایگاه‌های محلات و نیز گروه‌های دانشجویی عملیاتی می‌شود.

شهردار بیرجند نیز در این جلسه گفت: سال گذشته استانداری مبلغ 41 میلیارد ریال به ما کمک کرد و از این حیث از وزارت کشور ممنون هستیم، اما در عین حال تنها هزینه آسفالت و بهسازی معابر شهری 45 میلیارد ریال شد و این امر بیانگر آن است که حوزه فعالیت‌های شهرداری گسترده‌تر شده و بنابراین بیشتر باید مورد توجه قرار گیریم.

عباسعلی مدیح متذکر شد: مراجعه مردم به شهرداری در حوزه خدمات و عمران برای ما یک موهبت الهی است.

وی به فعالیت‌های عمرانی شهرداری بیرجند اشاره کرد و اذعان داشت: پروژه‌های عمرانی نظیر پل شاهرود که کمربند غرب را به کمربند شمال شهر متصل می‌کند و عملیات اجرایی فرهنگسرای بیرجند با جدیت در حال انجام است.

انتهای پیام/22481/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول