اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کاردرمانی بیماران نخاعی اصفهان:

اکثر معلولان آسیب نخاعی گرفتار فقر حرکتی هستند/ مراکز کار‌درمانی نیاز مبرم معلولان است

مسئول ورزش و کاردرمانی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: اکثر معلولان آسیب نخاعی با فقر حرکتی مواجه هستند و راه‌اندازی مراکز کار‌درمانی و توان‌بخشی از نیاز‌های اساسی و مبرم این افراد به شمار می‌رود.

اکثر معلولان آسیب نخاعی گرفتار فقر حرکتی هستند/ مراکز کار‌درمانی نیاز مبرم معلولان است

احمد نیما‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تعداد اعضای انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اظهار داشت: در حال حاضر 500 نفر عضو این انجمن هستند و این انجمن در راستای کاهش و رفع معضلات و مشکلات بیماران آسیب نخاعی در سطح استان تلاش می‌کند.

وی به راه‌اندازی مرکز کار‌درمانی و توان‌بخشی ویژه معلولان آسیب نخاعی اشاره کرد و ادامه داد: آذر ماه سال گذشته این مرکز به منظور ارائه خدمات کار‌درمانی و توان‌بخشی به معلولان آسیب نخاعی راه‌اندازی شده و معلولان آسیب نخاعی با استفاده از خدمات این مرکز درصد بالایی از توانایی‌های خود را باز می‌یابند.

مسئول ورزش و کاردرمانی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به توجه مسئولان به نیاز‌های معلولان برای حضور در جامعه تصریح کرد: اکثر معلولان آسیب نخاعی با فقر حرکتی مواجه هستند و راه‌اندازی مراکز کار‌درمانی و توان‌بخشی از نیاز‌های اساسی و مبرم این افراد به شمار می‌رود.

این مسئول به استقبال ویژه معلولان آسیب نخاعی عضو این انجمن برای استفاده از خدمات این مرکز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر روزانه 50 نفر از معلولان آسیب نخاعی عضو این انجمن از خدمات کار‌درمانی، توان‌بخشی و باز‌توانی این مرکز استفاده می‌کنند.

نیما‌فر با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران آسیب نخاعی در این مرکز تاکید کرد: بیماران آسیب نخاعی عضو این انجمن می‌توانند از خدمات فیزیو‌تراپی، کار‌درمانی، ویلچر‌رانی و تمرین درمانی این مرکز استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 10 نفر در راستای ارائه خدمات کار‌درمانی و باز‌توانی به معلولان آسیب نخاعی در این مرکز فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: پنج نفر از این افراد کار‌درمان و پنج نفر دیگر نیز تمرین درمان هستند.

مسئول ورزش و کاردرمانی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با بیان اینکه امکانات موجود در مرکز کار‌درمانی و توان‌بخشی این مرکز برای استفاده معلولان آسیب نخاعی محدود است، متذکر شد: تاکنون مجموعه‌های دولتی کمکی را در راستای توسعه و گسترش فعالیت‌های کار‌درمانی و توان‌بخشی به این مرکز ارائه نداده‌اند.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول